Mitt finaste ♥
Publicerat den

Julia säger så mycket roligt nu för tiden. Får in lite nya ord i sina redan väldigt långa meningar. Och något som jag och David diskuterade häromdagen: hon är väldigt medveten om vad hon säger och när hon råkar säga fel. Skulle något ord uttalas fel eller komma fel, då börjar hon om hela meningen! Ibland kan det ta lite tid innan hon är färdig, haha!
 
Igår när vi satt och åt frukost till exempel, då åt hon både en yoghurt & lite kräm, i två olika skålar med två olika skedar. Rätt som det är så upptäcker hon att hon har fel sked till krämen, och säger: jag äter ju fasen med den HÄR! Och så visar hon mig. Nu i morse så satt vi inne på hennes rum och tittade i en bok med en massa djur i. Vi börjar prata om ekorrar och vad de brukar göra osv. Sedan frågar jag om hon gillar ekorrar? Svar: Jaa, för ekorrar är ju så HIMLA söta! Så HIMLA söta är dem! Tilläggas bör att hon ännu inte kan säga varken L eller R. Dessa bokstäver blir till J, haha. Gulligt, men man kan ju börja undra när det ska ändras? Är det något jag ska försöka få henne att öva på, eller ska jag låta det komma av sig självt så småningom? Jag vet inte riktigt vad som är vanligt och inte. Hon blir ju trots allt 3 år i maj. Ska de kunna prata ordentligt då?
 
Hittade för övrigt hennes bok som varit med på alla BVC-besök. Så roligt att kika i såhär i efterhand. Där står bland annat:
Fäster blicken: 4 veckor
Ler mot dig: 4 veckor
Balanserar huvudet: 8 veckor
Sitter utan stöd: 5 ½ månad
Drar sig upp mot stående: 7 månader
Går utan stöd: 10 månader
 

Och under sitt första år gick hon upp ganska exakt 1 kg i månaden! Förutom mellan 10-12 månader, då gick hon bara upp ½ kg. Min lilla sötnos! Jag saknar ibland tiden då hon var sådär liten, men när hon var det så längtade man ju till att hon började prata osv. Att man aldrig kan vara nöjd! ;} Den här kommande bebistiden ska jag verkligen försöka njuta varje sekund. Även om jag faktiskt tycker att jag har gjort det med Julia också. Ångrar ingenting! :}
 
Bus i blicken! :}
 
Lärt sig att skala morot. Bra liten hjälpreda!



 Hanna W ♥

vad söt hon är :}

Svar: Hihi, ja! :}
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://mammahjartat.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?