10 veckor sedan
Publicerat den

Idag är Henry 10 veckor och det har vi firat med att vara på badet. David & Julia cyklade ner före mig och Henry, men det blev bara en liten stund eftersom molnen närmade sig och det mullrade från himlen. Vi trodde att det skulle bli världens åsk- och regnväder, men inte då! Fortfarande lite molnigt på himlen, men inget regn. Skulle behövas lite nu faktiskt, gräsmattorna börjar se torra ut.
 
Men nog om vädret. Dagarna går sjukt fort nu, och i måndags var vi i Mullsjö där vi träffade Hannah och hennes man (!) Jonathan samt deras kompisar. Vädret var på topp och vi åkte båt i Stråken, solade och badade. Eller okej, jag badade inte. Jag gick i till höfterna, sen fick det vara nog! ;} {Skulle nog egentligen ha behövt legat i vattnet hela tiden, det är inget vidare kul att gå runt i bikini just nu. Världens rövmage, haha!} Julia hade superkul och åkte badring efter båten med David i en alldeles lagom takt, samt lekte massor med Jonathan i vattnet efteråt vilket hon verkligen uppskattade. Det pratade hon om länge efteråt! Henry sov mestadels och skötte sig kanon. Julia somnade i Davids famn efter badringsturen, och att stå och bära på henne {som jag fick göra när David åkte ring} var fruktansvärt tungt! Mina armar är vana vid Henrys 6 kg, och inte vid Julias 17! Fick sätta mig ner på knä i sanden en stund för att orka, haha, men hon fick inte sova särskilt länge. Då somnar hon aldrig på kvällen sen. Hon är galen! Att lägga sig "i tid" finns inte på världskartan för henne. Igår somnade hon senare än mig tydligen, sa David. Vid 00:15! Det är ju inte klokt.. Och då hade hon ändå varit på Liseberg hela dagen. Möjligen var hon övertrött.. ;}
 
Även jag åkte ring, för första gången. Snacka om skräckblandad förtjusning! Superkul, samtidigt som jag var livrädd för att åka i vattnet eftersom det säkert var ganska kallt. ;} Men killarna som körde båten var ganska snälla mot mig, vilket jag uppskattade väldigt mycket, haha. Det gick undan i svängarna ibland, men det var riktigt kul!!
 
Vi hittade en strand där vi grillade korv. Tror att jag åt 5 korvar! Man blir ju så hungrig när man är utomhus. Och vad fort tiden gick! Det blev snabbt kväll, alldeles för snabbt. Efter båtturen tillbaka till hamnen där vi startat så åkte vi hem till Hannah & Jonathan en stund. De har det så himla mysigt! Shabby chic från golv till tak. David gjorde en snygg vurpa mitt på golvet när han skulle sparka en boll till deras hund Viggo. Haha, alltså vilken chock jag fick! Helt plöstligt låg han bara där på golvet! Stackarn hade bra ont efteråt.. Och han kallar mig för klant?!
 

Här far de iväg ut på sjön! :} Julia totalt orädd, som vanligt.
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?