Ambivalent?
Publicerat den

Om det finns en gud.. OM! Jag är väldigt tveksam just nu. Men om det finns en gud eller något annat som "bestämmer" över oss så tror jag att denne är väldigt ambivalent [läs: kluven] när det kommer till mig. Den har gett mig två fantastiska fina, friska, välmående barn vilket jag är väldigt tacksam och glad för. MEN! Sen har jag även rustats med jordens i särklass sämsta immunförsvar, vilket gör att jag mer eller mindre känner mig sjuk konstant. Just nu trilskas jag med en ihållande förkylning vilket har inneburit vila & sängliggande i över en vecka. Hur kul är det när man vill leka och umgås med sin familj? David har fått stanna hemma från jobbet i två dagar för att vara med Julia eftersom jag inte har klarat av det. Att amma och byta blöja på Henry har i princip varit det enda jag har orkat med. Blööööööh.. En förbannelse? Har jag gjort något dumt? Fått chansen att ta hand om världens finaste barn, men klarar inte av det och känner mig värdelös. Kanske borde jag inte vara så känslig utan vara uppe och göra saker ändå och inte känna efter så mycket. Men är jag sjuk så är jag verkigen sjuk. Skulle jag försöka mig på något så svimmar jag.
 
Som ni vet så har jag redan varit sjuk i år. Två maginfluensor och en rejäl influensa. Och på det gravid. Förra sommaren hade jag upprepade urinvägsinfektioner samt att jag nästan svimmade vid flera tillfällen på jobbet. Alltså. Vad. Är. Det. Med. Mig? Lågt blodtryck? Det har jag inte. Jag har varit hos läkaren och tagit diverse prover för att se om något ser konstigt ut, men nej. Mycket klagande och undrande här, men jag blir så t.r.ö.t.t! Och förra sommaren jobbade jag nästan varje dag inom hemvården vilket innebar mycket spring hit & dit. Inte tusan har man lågt blodtryck då som gör att man nästan svimmar? Gillar inte den känslan då hela kroppen blir svettig, det svartnar för ögonen och man är nära på att kräkas. Särskilt inte när man befann sig inne hos en gammal människa och skulle vara trevlig och hjälpsam. Åh! Och nu när jag är hemma och är mammaledig kan jag väl i alla fall få vara frisk nog att kunna ta hand om min lilla son!?
 
Hoppas att jag kan få lite mer immunförsvar i framtiden, för det här är inget kul. :{

Vi livar upp inlägget med en sötnos som i våras provade sina gamla bebiskläder! ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?