BVC - 6 veckor
Publicerat den

Egentligen skulle Henrys sex-veckorskontroll ha ägt rum förra måndagen, den 24/6, men på grund av min förkylning så orkade jag inte ta mig dit och vi fick därför en ny tid igår. Kl 14 var vi på plats och familjen som haft tid innan oss gick vi i samma föräldragrupp som! De hade fått en liten flicka, och även de hade gått över tiden så pass länge att det blev igångsättning. Det verkar vara poppis att gå över tiden.. Men som tur är slapp ju jag igångsättning!
 
Jag fick faktiskt väcka Henry igår vid 13 för att hinna ge honom mat innan vi for iväg. Han hade då sovit sedan 10:15! Han var hur som helst på humör, och vi vägde och mätte honom. Den manliga läkaren {vad han nu hette..} började sen att trycka & klämma på Henry utan att han sa ett ord. Det såg mer ut som att han njöt av att ligga där och kika. Hjärtat lät bra och han lyfte på huvudet bra när han låg på rygg. När läkaren skulle titta honom i munnen och då tryckte in sina fingrar för att öppna den, då log Henry sitt allra vackraste leende! ♥ {Det hade nog inte jag gjort om jag var i hans sits.. ;}}
 
Längd: 59,8 cm
Vikt: 5900 g
Huvudomfång: 41 cm
 
"Ammar du?" frågade läkaren.
"Ja. Men jag ger honom lite ersättning ibland också."
"Varför?"
"Ööh, för att mitt tar slut och man ser att han fortfarande är hungrig.."
"Ah, okej. Jag kan ju säga att han får i sig ordentligt i alla fall. ;}"
 
Överallt påstår man att bröstmjölken aldrig tar slut, men det gör min. Henry äter så att båda brösten är tomma, och man märker att de är det när han stretar & drar och tillslut blir arg och ledsen för att det inte kommer mer. Då brukar det slinka ner ungefär 50 ml ersättning {NAN} och sedan är han nöjd. Det tar sedan ett par timmar {4 ungefär..} innan brösten återigen har tillräckligt med mjölk för att göra honom åtminstone lite nöjd. Däremot på nätterna, då räcker det med bara brösten och ingen ersättning behövs. Då går det ju mellan 4-6 timmar mellan amningarna och brösten hinner fyllas på ordentligt! :}

Plutten. Idag 6 veckor och 5 dagar gammal.






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?