Daftöland
Publicerat den

En liten hälsning från ett soligt men nu på kvällen lite kyligt Strömstad!

Dagen har bjudit på ett jätteskönt väder, alldeles perfekt för en tur in till Strömstad samt några timmar på äventyrsparken Daftöland. I morse var det mulet och det var till och med så att det kom några droppar, men på eftermiddagen sprack det upp och solen värmde minsann lite!

Inne i Strömstad shoppade jag loss! Jag kom på nu att jag minsann har shoppat loss riktigt ordentligt idag! Först ut var en bikini, mörkblå med stjärnor på överdelen och blå- och vitrandig nederdel. Detta köpt på Team Sportia som hade upp till 70 % rea! Även ett par solbrillor från samma affär fick följa med mig i väskan, och hade jag inte (dum som jag är..) påmint tjejen i kassan om att jag skulle betala för dem också, så hade jag kunnat ta med dem hem gratis! Hon trodde nämligen att de var mina sedan innan.. Happ... Kul! 179 kr fattigare.. Men! Karma ;-) Då har jag nog flyt framöver!

Efter shoppandet där så tog vi en promenad in till centrum. Det gjorde vi inte alls förresten, utan vi gick ett par meter bara och vidare in till en butik som var skrämmande lik babyproffsen, men med ett annat namn. Där var vi på jakt efter hörselskydd till lillemannen som vi också hittade och köpte, men jag passade även på att prova en bärsele. Vi har pratat om att införskaffa oss en, men på grund av priset har vi avvaktat lite. Henry satt faktiskt riktigt bra i en sele, men 1399 kr var det inte värt tyckte jag. Möjligen om vi kan fynda en begagnad på blocket! För bekvämt, det var det! Och vilken lyx att kunna "bära" honom med armarna fria! (Även om jag var lite feg och höll handen under hans rumpa mestadels..)

Men SEN, då gick vi in till centrum. Där köpte vi oss räkmackor som vi åt, och jag var några cm ifrån att bli nerbajsad av en mås. Skiten landade på marken bredvid mig, och ska jag vara ärlig så skvätte det lite på min fot.. Mysigt. Vagnen fick skit på sig också.. Jäkla pissmåsar.

Efter lite kikande i hamnen och lek i en lekpark så åkte vi tillbaka de 5 kilometrarna som det är till campingen. Där gick vi sedan in till äventyrslandet som sagt och åkte flumride, en liten båt som dras upp på en ställning för att sedan släppas ner och flyga i vattnet (detta var alltså en beskrivning av en annan åkattraktion, och inte en beskrivning av flumride. Så att ni inte tror att jag är helt korkad.), hoppade på någon form av studsmatta, lyssnade på pirater som dansade & sjöng och hade det kort sagt jättemysigt!

Lite mera shopping i form av en tillbringare, ett kors att hänga smycken på samt en rulle med snöre. Lät skitkul, verkligen, men det kan nog bli fint som inredning hemma!

Lite bilder:




 johanna

Du hade ingen bärsele till Julia? Tycker de är rätt smidigt nu till nr två.. mem vill ha en ny som sitter bättre... vad testa ni för någon?

Svar: Nej, det hade jag inte. Dock beställde jag en, men den dök aldrig upp... Tur att jag inte hade betalat för den! Jo, jag tänker också att det är riktigt smidigt nu när man behöver springa efter en annan samtidigt. Det behövde man ju inte när man bara hade ett.. ;) Åh! Jag minns tyvärr inte vilken jag provade.. :/ Det var inte Babybjörn i alla fall.. haha ;P
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://joliisb.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?