Ett stort steg i livet
Publicerat den

Något ofattbart har inträffat. Julia har slutat med napp. Jag trodde aldrig att det skulle gå, hon har varit helt uppslukad av sina nappar och helst velat ha 2-3 stycken hela tiden. Men i fredags {19/7} så var David & Julia inne på bokhandeln i Hjo. Hon skulle visa vad hon önskade sig när hon fyller år {haha, det är ju bara 10 månader kvar..} och jag sa till David att han inte skulle köpa massa skit som bara blir liggande.. Nej, det skulle han minsann inte göra. Efter en stund kommer de dock ut från affären och i händerna håller Julia ett rosa paket. Åh, köpte de något onödigt ändå!? Julia förklarade dock att hon hade fått paketet eftersom hon lovat att sluta med napp.
 
Jag vet inte hur länge vi har kört med det snacket. "Lova att du slutar med napp så kan du få det." Hon lovar men klarar inte av det.. Så klart att det skulle bli samma vända om igen, tänkte jag. Denna gången tog vi det dock steget längre. När vi kom hem letade vi upp alla hennes nappar, slog in dem i ett paket och skrev på paketet att det var till tomten. Vi gömde sedan paketet bakom soffan i väntan på tomten, vilket var Julias idé.
 
Otroligt nog har hon inte frågat om dem en enda gång! Eller okej, där ljög jag. Vi har pratat lite om dem, att napparna ska gå till andra barn som behöver dem och det är hon helt okej med. Däremot har hon inte velat ha dem en enda gång. Duktiga lilla tjejen! ♥ Jag hade räknat med flera bakslag, skrika kvällar osv, men hon har somnat utan problem. Igår somnade hon intill mig i stora sängen men enbart ett gosedjur i handen. Det var nästan så att jag försa mig och tänkte fråga om hon hade sina "nappisar", men jag hann hejda mig!

Lilla tjejen börjar bli så stor.. Jag hinner inte med! Hon åker dessutom nästan aldrig vagn längre. Endast om det är något speciellt {typ idag när hon är på Liseberg med sin mormor & morfar} eftersom jag inte kan ta två vagnar själv. Och även om David är med så brukar hon cykla! Blöja har hon bara på natten, och välling dricker hon om det finns hemma. Men välling är bra! Särskilt eftersom hon inte äter så mycket annat.. Hon är nästan aldrig hungrig, påstår hon. Jäkla matfaser..

Julias vrålåk istället för vagn. Visst är den mycket coolare? ;}

Nappen är nu ett minne blott! Bara det inte blir bakslag nu för att jag skriver om hur bra det går... antagligen!
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?