Lite utveckling
Publicerat den

På bara ett par dagar har Henry blivit vrålstark i sin nacke. Det var på tiden! Innan när han har legat på mage så har näsan varit rakt ner i soffan och han var varit jättearg. Men idag - vilka framsteg! Huvudet högt! Eftersom han aldrig ligger och sover på mage så får han inte någon övning därifrån. Julia sov nästan jämt på mage då hon hade ont i den ofta.. Med andra ord blev hon stark väldigt fort!
 
Och på tal om sovställningar så har han börjat få lite platt bakhuvud. Åh! Jag har försökt åtgärda problemet med en stor fluffig kudde i hans säng, så förhoppningsvis kommer han inte att se ut som ett P sen. Haha. Finns det något fulare? Men han är så gullig, vår lilla älskling. ♥
 
Det märks att värmen tär på honom. Han har fått lite värmeutslag på bröstet, och han är lite gnälligare än vanligt. Jag tror också att värmen tär även på mig, faktiskt. Ibland när båda barnen skriker samtidigt så vill jag bara sjunka genom jorden. Fysatan. Mitt tålamod är inte att leka med nu för tiden. Men än så länge har det gått bra, och förhoppningsvis ska det väl göra det i fortsättningen också. ;}
 
Nätterna går också väldigt bra faktiskt, och har gjort det sedan start. Förresten så tycker jag att alla bebisar verkar vara väldigt snälla nu för tiden? Läser lite varstans om hur allas barn sover nätterna igenom utan en massa klagande & gnäll. Skönt! :} Han brukar vanligtvis äta två gånger. Någon gång runt 01-02, och sedan vid 04-05 igen. Han somnar om direkt efteråt, och så även jag! I morse vaknade han klockan sju, jag var då uppe med honom i ungefär en timme. Pratade och myste, för att sedan somna om igen vid 8 och sova till 9:30! Och sen var dagen typ slut.. ;} Nejmen, det känns nästan så! Dagarna flyger verkligen iväg i en rasande fart. Idag är Henry redan 9 veckor gammal! Han har faktiskt börjat upptäcka sin små händer den senaste veckan, samt börja jollra lite smått. :}

 
Våra nära & kära säger att han är lik både mig och David. Mig i övre halvan av ansiktet, och David i nedre halvan. Kan det stämma tro? Jag tycker att han är väldigt lik David vid munnen, men kan inte se mig själv lika enkelt..



 Janni - Mama till Lilly & Loah

Åh Gud va söt han är! Verkligen jättefin!!

Svar: Nämen, tack snälla! :)
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://www.innaj.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?