Blodsprängd
Publicerat den

 
Jag borde göra en ny kategori som går under namnet "sjukdom", eller något i den stilen. Jag är ju tamejfan sjuk jämt! Igår kände jag mig relativt frisk under dagen, med undantag för att jag inte hade någon röst. Det är när man inte har det som i alla fall jag märker hur mycket jag pratar till vardags - och sjunger! Tog mig en dusch och tydligen brukar jag sjunga när jag gör det eftersom jag försökte även igår. Det slutade dock med att jag stod och mimade eftersom rösten SVEK MIG! Det var nog inte Julia emot, hon brukar säga att jag sjunger fult. Men det gör jag visst inte.. Det sa faktiskt en tant i hemtjänsten när jag jobbade där! ;} Hon tyckte att jag sjöng vackert, haha. ♥ {Brukar tydligen, utan att själv veta om det, gå och sjunga för mig själv när jag sysslar med något..}
 
Hur som helst så mådde jag okej igår, kunde till och med ta itu med tvätten och vika ihop en massa kläder, lakan osv och lägga in i garderoberna. När kvällen kom så ändrades dock min hyfsade status. Mina ögon! Massa gult klet började uppenbara sig i ena ögat och bara synen av det fick mig att gnugga mig konstant i ögonen och därmed göra dem svullna. Underbart. Eftersom jag är som jag är så trodde jag såklart det värsta direkt. Ögoninfektion! Ånej! Det som smittar så. Vill verkligen inte göra Julia & Henry sjuka. De är ju redan halvdåliga förresten. Julia hostar och Henry är lite rosslig. Why me? Why now? Hinner inte vara sjuk när jag småbarn att ta hand om.
 
Jag la mig tidigt och låg och jämrade mig över ögonen som rann hela tiden. David låg bredvid och tittade på serier. Senare gick han ut i köket för att hämta kolsyrat vatten och gifflar! Fyfan alltså.. Haha! Här försöker jag ligga och sova {eftersom jag är trött på att vara sjuk så var jag redan irriterad} och så ligger han 50 cm ifrån och prasslar med en fucking bullpåse samt öppnar en flaska med kolsyrat innehåll. Att han försöker göra det tyst {som inte är möjligt} gör ju att det hela tar hur lång tid som helst! Alltså gud.
 
Han sov på soffan sen.






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?