3/3 Söndag 2013
Publicerat den

Det har varit soligt & fint i flera dagar nu, helt underbart att snön börjar försvinna! :} Hoppas verkligen att den håller sig borta nu fram till nästa vinter.. Dagarna går undan och för tillfället är lilla Julia sjuk - liksom förra året vid den här tiden. Feber & förkyld rör det sig om, och stackarn hostar och snorar mest hela tiden. Alvedon & Bisolvon är kära vänner i dessa sjuktider! Det kom i fredagskväll: hon började hosta framåt eftermiddagen/kvällen, och på kvällen hade hon 38 graders feber. Kan det bero på att hon har börjat slicka på alla saker i sin omgivning? Bebisfasoner! Jag och David sa att hon inte skulle göra det, eftersom man får i sig en massa basilusker då och blir sjuk, men det köpte hon inte. Det har hon däremot förstått nu, den lilla sjuklingen! ;} ♥
 
Vi är nu inne i årets tredje månad. 13-03-03. Har hittills varit på inte mindre än 3 begravningar. Fruktansvärt! Nu vill jag inte gå på någon mer - någonsin! Alla tre gick bort i januari, och det var en släkting på min sida och två på Davids. Hoppas de har det riktigt bra nu, och att vi ses igen när tiden är inne. ♥ Det var väldigt fina begravningar, men oerhört sorgliga då tårarna inte satt långt inne! Det hemska var att jag tänkte tankar som: tänk om det skulle varit Julia som låg där, eller mamma eller pappa. Fy! Hoppas att jag dör först så att jag inte behöver uppleva det. :(
 
Näe, nu blev det sorgligt här. Dags att prata om något annat! Den senaste tiden har jag blivit snäppet mer ordningsam av mig. Kan det bero på att bebisens ankomst närmar sig och att det ligger i naturen att förbereda sitt bo? I morgon går jag redan in i vecka 32, och på tisdag är det exakt 2 månader kvar till beräknat födelsedatum! Längtar något så otroligt! Ska bli så spännande att se vad det är för krabat som vill ha oss som familj. ♥ Sedan besöket på förlossningen för 1 ½ vecka sedan har det varit konstanta rörelser, vilket är så skönt! Men jag börjar känna mig tung.. trots att jag bara gått upp 7-8 kg än så länge. Framför allt börjar det bli tungt att resa sig upp från golvet. ;} Hemmet är hyfsat välstädat hela tiden tycker jag {David kanske skulle säga annat, haha} men det känns bra. Bara köket är i ordning, och soffan (!), så ser det inte så illa ut. Älskar vår lägenhet, förutom att den ligger en våning upp vilket är lite jobbigt ibland. Men vi har sol från morgon till kväll & nära till det mesta. Såklart drömmer vi om att en dag ha ett eget hus med en liten trädgård, men det får vi ta senare i livet. :}
 
Är för övrigt sugen på en fyll-i-bok för gravida! Den här. Jättekul att ha i efterhand ju! Lite svårt att minnas exakt hur det varit hela tiden, men jag har skrivit ner det mest viktiga i min app i telefonen, haha. Så fort det hänt något så har det dokumenterats. Resten av tiden har det antagligen varit lugnt. ;}

 
Magen i vecka 31 {30+0}
 
Det slår Julia att bebisen ju inte har någon filt!
 
Nytt tillskott till bebisens garderob. En body jag & älsklingen valde och som kostade oss gratis eftersom vi fått checkar från ett gravidpaket från alltförföräldrar. Än så länge har vi: 3 bodys, två mössor, ett par byxor, en vind fleece-overall & en mysoverall. Samt alla Julias gamla kläder... ;} Har inte köpt något plagg i stl 50 eftersom det är så litet, men vi får väl se om vi får en liten eller stor bebis. Vad som helst kan ju hända!
 
Nu: laga mat!
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?