MVC-besök i vecka 34
Publicerat den

Idag lämnades Julia några minuter tidigare på dagis då jag hade besök hos barnmorskan redan kl 9. Jag tycker att besöken känns riktigt täta nu trots att det går 2-3 veckor mellan varje! Var lite nyfiken på hur järnvärdet nu såg ut efter att jag ätit Niferex i snart 20 dagar. Det roliga är att det hade hjälpt! Jag har tagit en tablett om dagen och ätit mycket apelsiner och C-vitamin, vilket har gjort att järnvärdet har gått från 104 till 119. Att jag är otäckt hård i magen ska vi dock inte tala om, haha. Man känner sig bajsnödig.. men INGET kommer. Så jäkla trist! Sitter säkert på toaletten " i onödan" fyra gånger om dagen.. Menmen, det är en annan femma! Inget gott som inte har något ont med sig! ;}
 
Förutom ett litet stick i fingret så fick jag lyssna på den lilla krabaten i magen. Blir allt mer inne på att det är en liten flicka! Att det ska vara så svårt att känna på sig vad det kan vara.. Är fortfarande väldigt kass på att hitta ljuden med den där maskinen, hehe, så det är ju tur att barnmorskan prickar in rätt direkt..! -_- Magen mättes och blodtryck togs. Bm försökte känna hur bebisen låg, men kunde inte riktigt avgöra om hon kände ett huvud eller en rumpa, haha! Något av det befinner sig i alla fall strax under mitt högra bröst. Där jag alltid har så ont när jag suttit ner för länge. "Där jag alltid har så ont", fy vad hemskt det lät. Jag vill inte klaga när jag har fått turen att vara gravid igen. :} Meeeeen, smärtan går i alla fall att leva med.
 
Värden i vecka 34+2:
Urinprov: bra
Blodvärde: 119
Blodtryck: 95/60
Sf-mått: 33 cm
Bebisens hjärtljud: ca 150 BPM {bebisen var jätteaktiv under tiden jag lyssnade, så ibland gick det upp över 160}
 
Jag fick även uppleva något hemskt. Tiden var tydligen inne då jag ska öva mig på att andas mig igenom värkar och annan smärta. Liggandes, med benen uppdragna, tryckte barnmorskan hårt på bäckenbenet {eller strax över}. Gjorde något så fruktansvärt ont och samtidigt ska jag andas in genom näsan, och ut genom munnen. Särskilt ont gjorde det på den vänstra sidan. Känns lite lustigt att behöva få ont redan nu, haha. När samma sak gjordes med Julia i magen så fick jag blåmärken efteråt om jag inte minns helt fel. I dag strålade smärtan ut i ryggen. Gött mos!
 
Fredagen den 22 mars var vi hos Kajsa i Tidaholm och tog gravidfoton. Var då i vecka 33+4. Så mysigt att ha hela familjen samlad på kort. Dessa ska upp på väggen sen. ;}



 Monica

Bilderna på er lilla familj är så fina,kram <3
Sköt om dig ordentligt:)

Svar: Tack snälla du! :) <3Det ska jag göra, inte lång tid kvar till förlossning nu.
Detsamma :)
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?