Status
Publicerat den

God dag onsdag!

Statusen här hemma är ungefär likadan som sist, om än lite bättre för Julia & lite sämre för mig. Igår var jag tvungen att besöka vårdcentralen eftersom jag började bli orolig. Febern försvann ju aldrig och Alvedon fungerade ju inte heller! Vi fick tid kl 11 och kom in 11:30. Stackarn var nästan livlös och satt hopsjunken i mitt knä. Somnade till då & då. Lungorna lät dock bra, munnen såg fin ut trots att hon sagt att det gör ont. Lite röd i örat var hon, och läkaren misstänkte att en öroninflammation kunde vara på gång. Fick kåvepenin utskrivet men det spydde hon bara upp när jag gav henne det hemma sen. Stick i fingret togs också och Julia var duktig trots att hon var lite rädd. När blodet kom blev det dock lite synd om henne.. ;) Men hon fick klistermärke & tatueringar för att hon varit så duktig! Febern steg senare på eftermiddagen till 40,3 grader! I med alvedon! Mamma kom förbi en sväng och det gjorde henne lite piggare. Fick i sig lite yoghurt, fruktsoppa & banan. Penicillin sket vi i. Hon har nämligen haft öroninflammation 2 gånger innan och då varit väldigt tydlig med att det gjort ont i örat. Så länge hon inte har ont nu så avvaktar jag med penicillinet.. Bättre att hon får i sig mat och blir piggare, än att hon ska spy tarmarna ur sig av äcklig medicin om hon inte ens har öroninflammation.. Och då fortsätta vara slö.

Vid läggdags fick hon en dos Alvedon till, samt Bricanyl för hostan. Vi sov gott hela natten och i morse när vi vaknade vid 08:30 hade hon bara 38,0! Tjoho! :) Hostan var dock värre än någonsin så i med mer Bricanyl och te med honung. Hon kunde knappt prata stackarn, men nu känns det som att hon är piggare. Varit uppe och gått och lekt lite. Skönt! Har även borstat tänderna på henne och tvättat av henne i ansiktet, det var nog lite uppfriskande. Tänderna började se lite äckliga ut efter ett par dagar utan borstning..

Så! Det var lite info om Julisen. Förhoppningsvis går det snart över, även om hostan säkert sitter i ett bra tag till. För min egen del så rinner ögonen och näsan är täppt. Huvudet gör ont och även öronen. Kanske är jag som har öroninflammation? ;) Love my life, haha. Hoppas lille bebisen mår bra där inne i alla fall, och att vi hinner friska till på 2 månader! Men det borde vi väl hinna? ;)







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?