Det tog en vecka
Publicerat den

Nu äntligen fungerar amningen nästan helt smärtfritt! Jag har haft mycket mjölk hela tiden (tack för det!) men det har varit riktigt fruktansvärt att amma vissa stunder då bröstvårtan (framför allt den vänstra) blivit helt förstörd! Älsklingen köpte en kräm mot såriga bröstvårtor på Apoteket och den har faktiskt hjälpt! :)

Man vet inte riktigt vart man ska ta vägen när det känns som att man får tusen knivar genom brösten, men som tur är varar det inte mer än den första minuten!

Lilleman är väldigt snuttig av sig och ammar mellan 10-30 minuter åt gången. Än så länge bara ett bröst/amning. Igår gick jag faktiskt emot mina principer och testade om han tog nappen - det gjorde han! Det var en befrielse för min kropp att inte behöva amma på 2 timmar eftersom han suttit som klistrad hela kvällen & morgonen innan! Och han var nöjd med tillvaron. :) Hade han varit hungrig så hade han antagligen spottat ut nappen och skrikit.

Idag har det knappt gjort ont! Äntligen börjar det rinna till ordentligt och förut sprutade det till och med en liten stråle när han slutade suga. Stackarn fick nog mer än han kunde behärska! ;)

Jag har påbörjat en förlossningsberättelse så den dyker nog upp senare under dagen om inget händer. :)

Kram!







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?