Tankar och en magbild
Publicerat den

Kul! Igår var ni över 100 stycken som kikade in här, det är ju egentligen väldigt många!
 
Just nu sitter jag och svettas samtidigt som jag lyssnar på Just can't get enough - The Black Eyed Peas. Jag känner att det passar bra in på mig i nuläget! Kan verkligen inte få nog av graviditeten, vill vara gravid för alltid! ;} Det känns som att det enda jag har gjort idag är att ha ätit. Frukost, clementiner, en liten glass, kakor och lite ost. Är så sjukt hungrig! Ska snart hoppa in i duschen tänkte jag, sedan laga mat! Det får bli ris med strimlat fläskkött i sötsur sås! Gudomligt ♥ Tyvärr gillar varken David eller Julia det så mycket, men jag tänker minsann unna mig det ändå!
 
Barnmorskan ringde aldrig igår, vilket hon sa att hon skulle göra. Är jag överraskad? Nej. Idag skulle hon dessutom inte jobba så jag hoppas att hon ringer mig i morgon! Det hon ska meddela är vilken tid vi ska in till förlossningen på måndag. Tänk om det inte ens blir på måndag? Men det borde det bli.. Då har jag gått över tiden med 15 dagar. Något som barnmorskan sa igår var att det inte är så himla vanligt att man går över tiden {vilket jag precis suttit och sagt att jag visste jättemånga som gjort & att det inte alls borde vara ovanligt}. Men det borde väl vara.. fel? I det stora hela kanske statistiken visar att de flesta föder kring beräknat, men som sagt - jag vet många som gått över tiden. Stora delar av min släkt, till exempel!
 
Igårkväll och även lite nu på morgonen har jag haft känslor liknande mensvärk. Antagligen på grund av att hon "görade omkring" där inne igår för att känna efter hur det stod till. Inga sammandragningar dock, eller andra tecken på att någon bebis vill ut. Oavsett ställning så rör sig bebisen mycket, den verkar trivas bra där inne! Sparkar med sina fötter, hickar lite då & då, trycker sina små knän mot mig. Längtar tills jag kan mysa med lillpyret utanför istället! Även om det är himla smidigt att bara ha ett barn att se efter. ;}
 
Magen idag ↓
Jag skulle nästan kunna säga att det är nu min graviditet har börjat. De tidigare 40 veckorna var bara lite förberedelse. Det är nu jag har lite ont i fogarna när jag rör mig, vaknar på nätterna och har svårt att somna om, känner mig lite klumpig samt äter som en jäkla häst! Får höra av vissa att jag ser pigg & fräsch ut, men jag känner mig raka motsatsen! Fet & plufsig skulle nog passa bra in här. Det enda som inte är stort längre är min rumpa. Haha, och bröst! De har minskat något fruktansvärt! Brukar det inte vara så att brösten växer när man är gravid? Inte i det här fallet i alla fall. ;}
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?