BVC - 6 månader
Publicerat den

Jösses vad tiden springer iväg! Godingen är redan 6 månader och 10 dagar. Igår var vi till BVC för lite vägning & mätning. Vi hade tid 13:40 men fick komma in tidigare, det tackar jag för! :} Den vanliga barnmorskan var inte där så vi fick ha någon vi inte träffat innan, men hon var jättetrevlig så det var inga problem. Henry skötte sig, även om han blev lite kinkig när jag skulle hämta något i skötväskan och barnmorskan/vikarien höll vakt vid skötbordet så att han inte skulle ramla. Han har under den senaste tiden blivit lite kinkig med att andra håller honom om han samtidigt ser mig. Det är som att han tycker att det är konstigt att någon annan håller honom, och inte jag. När jag ändå finns där! Det förstår jag ju i och för sig. ♥ Om jag ska vara helt ärlig så gillar jag det, haha. Det betyder ju att han gillar sin mamma. ;} Om man får vara så självisk..
 

Nåväl!
Längd: 72 cm
Vikt: 9195 g
Huvudomfång: 46,5 cm

Döm om min förvåning när han endast gått upp typ 160 gram på över en månad! Och längden har dragit iväg med 3 cm. Han följer i alla fall sin kurva riktigt fint och han är inte överviktig. Inte för att jag trodde det, men det påpekade läkaren i alla fall eftersom jag berättat att han äter otroliga mängder med mat. Allt går ner i den lilla magen! Jag frågade hur jag skulle göra med mjölk, för det har han inte fått dricka hittills. Det kunde jag nu ge tillsammans med gröt eller kräm, men han ska helst dricka vatten till maten. Sagt och gjort så fick han lite mjölk i päronkrämen igårkväll, och mjölk att dricka till gröten i morse. Mumsigt! :} Och han verkar inte ha fått ont i magen heller! :}

I helgen har han varit lite förkyld. Hostig och snorig, men fortfarande pigg! Han har kommit in i en period då han tycker att det är lämpligt att bajsa en eller två gånger vid 3-tiden på natten. Kul! Min tro är att det är fler tänder på gång. Ibland tycker jag mig skymta en liten tand till i underkäken, men när jag tittar närmare så ser jag ingen.. Tror ändå att det snart dyker upp en till! :}

I morse fick jag ett tydligt tecken på att jag ännu inte känner min son, haha. Vid 06 låg han och snackade och ville absolut inte somna. Typiskt! Liite tidigt i min smak! Jag tog honom från hans säng och la honom bredvid mig i sängen, men där blev han ännu mer arg! Vände och vred på sig och låg och klagade superlänge. Jag försökte tänka bort det och somna om ändå, men jag kan verkligen inte slappna av när han låter! Efter en stund tänkte jag att jag skulle göra ett försök och lägga honom i hans säng igen. Och tro det eller ej! Han slocknade direkt! Bara han fick vara i sin säng med sitt täcke! ♥

En glad badkille! Han älskar att bada, och sparkar med benen som bara den! Inte undra på att han brukar somna ganska snabbt efteråt. Och dessutom: det finns ju inget mysigare än en nybadad bebis!



 Beatrice, mamma till Devin -09 och Lili -11.

Sötnos!



URL: http://beabus87.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?