Karlsborgs näringslivsgala
Publicerat den

Igår hade vi för första gången barnvakt åt Henry {och Julia också, men det är ju inte första gången}. Mina föräldrar kom hem till oss och var här under kvällen då jag och David var i Karlsborg på deras Näringslivsgala! Galan hölls på restaurang Kastanjen, och det var massvis med folk. Först var det lite mingel med välkomstdrink. Jag drack lite mer än 1 glas, men det lilla räckte för att jag skulle bli snurrig. Snurrig!! Jag? Märkligt! Skönt att vi fick sätta oss strax efter, haha! Jag brukar inte dricka, tycker inte att det är sådär supergott egentligen. Men igår gjorde jag det mest för att vara trevlig, och lite cider är ju faktiskt inte helt fel alla gånger! Det bjöds på trerätters vilket har resulterat i 800 grams viktuppgång för min del. Fuck. Men skitsamma, det går jag bort på några dagar. Gott var det i alla fall! Jag fick för första gången träffa Davids jobbarkompisar och deras respektive. En av tjejerna var i min egen ålder och vi hade det supertrevligt! :}
 
Konferencieren var till en början sig själv {hette han David tro..?}, men blev under ett par tillfällen Glenn-Åke, en rolig prick, haha. Så roligt när de bjuder på sig själva! Ett band vid namn Hitmaskinen spelade och sjöng, det var också jättebra! Priser delades ut och sist av allt var det dans. Till en början satt jag kvar vid bordet med Davids jobbarkompis, medan hans tjej och David gav sig ut på golvet. Men senare tänkte jag att äh, vafan! Sitta här och glo! Upp och dansa bara. Kul!! :} Det trökiga är ju bara att ingen ser sig för. Vet inte hur många gånger vuxna människor dansade rätt på mig! Störande.. Jag vet inte om jag är så kort att ingen såg mig!? Vid minglet i början gick en kille in i mig också så jag spillde dricka över hela handen och golvet. :p
 
Jo! En lustig grej. En tjej stod och tog kort vid ett ställe där man kunde gå fram och bli fotad. Det ville jag, David och ett par till bli! Vi tog kanske 4 kort, och på det sista så hade jag en såndär "dammfläck" (orb) på sidan av kroppen. Mysko! Det är inte första gången jag har sådana "fläckar" på mig. Jag måste vara oerhört dammig! ;}

Davids bror kom och skjutsade hem oss mitt i natten, och kära nån vad trött jag var. Jag skulle kunna ha somnat stående! Jag är inte van vid det där utelivet, haha. Men i morse vid 7:30 ruskade David om mig och sa till mig att vakna. Upp till Henry som ligger pigg och glad i sängen. Och vad gör David nu? Sover. Henry med. Och jag och Julia sitter uppe. Det blir en tidig kväll känner jag!
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?