Neråt!
Publicerat den

Har hållit på med min nya livsstil i snart 2 ½ vecka. Wow! Så "länge" har jag aldrig stått ut innan. Det är betydligt lättare än vad jag någonsin kunnat ana. Första veckan åt jag som en häst. Vi hade så mycket mat hemma då i form av köttfärslimpa, lax, köttfärssås osv, så det åt jag! Bara att jag skippade kolhydraterna till och tog sallad eller blomkål till istället. Ju mer tiden har gått så har jag tyvärr lagat mindre mat. Helt plötsligt är fantasin borta och istället lever jag på allt som har med ägg att göra känns det som. Det är äggröra hit och äggröra dit. Lite bacon, lite turkisk yoghurt. Jösses vad gott det är! Äter det dagligen tillsammans med frysta blåbär! Även Henry är frälst, och blir totalt vansinnig om han inte får ett par skedar efter sin gröt. ;} Han har hittills ätit den första gröten, från 4 månader, men eftersom han om 10 dagar blir 6 månader köpte jag faktiskt hem 6-månadersgröt med smak av hallon & banan häromdagen. Om jag inte minns fel började jag alltid lite innan med maten även när Julia var liten. Och det gick ju bra! :}

Har även bakat diverse lchf-bröd. I tron om att det ska smaka lika underbart gott som en vanlig macka har jag stått i min lilla bubbla i köket och måttat mandelmjöl, fiberhusk, ägg och bakpulver som om ingen gud fanns. Men till vilken nytta? Usch, säger jag bara! Första tuggan har faktiskt smakat ganska gott, men sen då? Blääääääääääää. Det växer i munnen och jag blir nästan illamående. Inte alls den där "spänsten" som ett vanligt, hederligt gammalt bröd har. Mer som sockerkakskonsistens.. fast mer äckligt! Åh :( Har i alla fall insett att inget bröd alls är bättre än det brödet. Har dock 4-5 bröd kvar som antagligen måste ätas upp. Är lite för snål för att slänga skiten! Men att konsistensen kan göra så mycket? Smaken var faktiskt helt okej, mycket bättre än det förra brödet som jag hade kokosmjöl i. Smaken av kokos fick mig nästan att trilla av pinn.

Antar att min frukost baserad på äggröra, turkisk yoghurt och te/juice duger ett bra tag till. Förut idag var jag faktiskt inne på LCHF-klubbens hemsida. Via Katrin Zytomierska's blogg. Jag fyllde i mina värden och min målvikt, och enligt dem kunde jag gå ner mina 9 kg till den 14 januari! Sjukt ju! Känns ju som att det är snart. :} Men grejen är ju att jag inte kör strikt LCHF. Det känns för jobbigt. För dyrt. Jag äter faktiskt frukt. Jag vägrar att tro att jag blir tjock av en clementin... ;} Vi får väl se när jag kan vara klar genom att köra mitt eget race? Idag stod vågen på 68,9. Shit, råkade skriva 86,9 först. Det har jag inte vägt sedan Julia låg i magen tack & lov. ;} Det är -1,9 kg sedan dag 1. Ooooh, vilka siffror. ;} Haha, näe men. Alltid något. Och för att ha suttit på mitt arsle och häckat i 1 ½ vecka är jag hyfsat nöjd faktiskt. Jäkla förkylning som tar död på både mig, David & barnen.

Blabla. Kunde faktiskt inte hålla mig ifrån måttbandet i morse när vågen visat sådana fantastiska nyheter. Men näe. Måtten hade gått tillbaka till ursprungsläge. Samma mått som dag 1 och inte en siffra mindre. Funderar på om vår våg visade fel? :O

Det blir till att vila resten av veckan och köra järnet nästa vecka! Btw! Kom på en sak. Jag trodde att jag kunde köra plankan nu för att få en stark och bra mage, men tydligen inte? Vissa säger ja och vissa säger nej. Jag tror att jag följer det sistnämnda då jag fick så hemskt ont av att göra det förrförra veckan. Men det ska väl egentligen inte vara någon fara? Någon som vet? :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?