BVC - 5 månader
Publicerat den

Ännu en månad har gått och nu var det dags för BVC igen. Och sprutor! Jag var faktiskt riktigt nervös innan, mest för hur Henry skulle reagera. Tycker inte om att se honom så ledsen. Turligt nog gick det bra, och han verkade inte tycka att det var särskilt jobbigt. Han skrek i 10 sekunder, max! :}
 
Jag passade på att fråga om Henrys öron. Eller snarare bakom hans ena öra. Länge, länge har han haft något eksemliknande där som både varar sig och kliar. Min stackars lilla pojke! Han brukar ofta ligga och klia sig bakom det vänstra örat, och ibland är det till och med blodigt. Usch.. Hur som helst ser det bättre ut nu än för några månader sedan, och jag har provat diverse saker. Både att smörja med mjukgörande och att badda med alsolsprit för att torka ut såren. Dock inte samtidigt, utan i perioder. Men nu har jag faktiskt låtit det vara. Tvättat rent med lite tvål & vatten bara. Fick i alla fall tipset att smörja med mjukgörande och sedan även ta lite hydrokortisonsalva på. {Varför måste alla läkemedel heta så krångliga namn!?} Sagt och gjort. Sprang förbi apoteket på vägen hem och hoppas nu på underverk!
 
Siffrorna nu då! Jag mitt nöt hade verkligen HELT fel. Jag hade chansat på att han kanske vägde 8400 gram.. Icke!
 
Längd: 69 cm
Vikt: 9040 gram
Huvudomfång: 45,5 cm
 
Shit! Ett kg kvar till 10 pannor. Haha, vår stora lilla kille. Det var som Julia sa i morse: "vad liten han är, Henry. Fast han är ju ganska stor också." Kunde inte sagt det bättre själv! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?