Dag 2
Publicerat den

Hej på er!
 
Lillan är lämnad på dagis och Henry sover i sin säng. Det regnar för fullt ute, och Julia skulle på Mulle idag. Lyckat! ;} De har dock ett stort "indiantält" på gården som de samlades i nu på morgonen. Spännanade att se vad de hittar på idag.. Med sig i sin ryggsäck fick hon korvstroganoff, ris & saft. Jag brukar alltid ta med saft dessa dagar, eftersom vatten inte känns särskilt roligt att dricka. Inte heller mjölk, ifall den blir fesljummen i ryggan. ;}
 
Vad betyder min rubrik då? Jo, jag är inne på dag 2 när det gäller min nya livsstil - jag har lagt om kosten. Eftersom jag ofta är sjuk, inte dödssjuk men jag har verkligen världens sämsta immunförsvar, och dessutom är ganska överviktig {oooooh, det tar emot att skriva.. men det är sanningen!} så måste en förändring ske! Bättre kost samt träning. Ska dra mig mot gymmet så snart de öppnar och skaffa mig ett kort! Åh, vad jag ser fram emot det! Att få svettas lite kan vara gött. Minns hur jag njöt av det förra sommaren. Det är ju när svetten rinner som det känns SÅ gött. Inte för att det kanske stämmer, men jag låtsas i alla fall att det är allt äckligt fett som rinner bort från kroppen! ;} Och att få träna ryggen... Himmelriket! Med världens i särklass sämsta hållning kommer det förhoppningsvis att vara min stora räddning!
 
Och vad har jag tagit mig till vad gäller kosten då? Jo! Bort med socker. Bort med kolhydrater. No more frukostmacka. No more potatis, mjöl & pasta. Till korvstroganoffen igår åt jag blomkolsris. Funkade... Det var helt okej. Hårdare än ris så det kändes lite som att äta ris som inte var färdigt än.. Smakade inte särskilt mycket. Däremot luktade det pyton och David fick hålla sig på avstånd sen, haha!

Jag är inte säker på exakt hur sockerberoende jag är, men det lär jag väl märka nu i veckan. Det kan ju komma.. duster! Huvudvärk kanske? Men äh. Har köpt hem brieost ♥, jag får mumsa i mig det ifall jag skulle bli sugen på godis eller så.

Gud vad detta känns BRA! Äntligen motiverad. Men det måste jag vara. Övriga familjen får knappt plats i soffan längre eftersom jag har så feta överarmar. De liksom lägger sig över hela soffan. Usch. Vidrigt är vad det är! Och tänk: med en tränad kropp kanske jag till och med kan bli snygg? That's a first! :D

Jag vägde mig igår för att få en startvikt. Hoppla, jag vägde faktiskt mindre än vad jag först trodde. Alltid roligt! Vad jag vägde håller jag nog för mig själv. Det är alldeles för pinsamt för att skriva ner här. Om det mot förmodan finns någon som sitter och läser nu och tänker något i stil med: "men herregud vad löjlig hon är. Visst att hon är lite plufsig, men så tjock som hon får det att låta som är hon ju inte!" Tänk om! Bilder ljuger, om ni nu har sett någon bild på mig på typ instagram. Åh, det är så hemskt, så hemskt. När jag står och matar Henry om nätterna så har jag ena benet vilande på sängkanten, och så lutar jag mig över spjälsängen. Magen.. Magen full med bristningar liksom viker sig och nästan, nästan hänger ner till golvet. Armarna börjar nästan få gropar i sig också! Sådana där gropar som överviktiga personer har.

Jag har ett tag nu varit inne på att tatuera mig på ena överarmen. Jag har nämligen ett litet födelsemärke där, en ljusbrun fläck, som mer än gärna skulle vilja få en målning på sig, men det tar emot! Både jag & David har pratat om att en tatuering kommer få mina armar att framstå som ÄNNU större. Och jag får inte träna armarna på gymmet heller. Inte med tunga vikter i alla fall. Jag måste springa bort fettet! När jag sitter här och skriver så blir jag nästan lite ledsen. :'( Hur blev det såhär fel? Varför sitter jag här nu och är så jävla tjock? Varför har jag inte gjort något innan? Varför har jag inte kört på när jag har bestämt mig för detta innan?  Varför har jag tillåtit mig själv att äta godisbit efter godisbit, fika efter fika? :( Stackars kropp! Stackars mina barn! Stackars David, men framför allt! Stackars mina kläder som bara blir mer och mer uttöjda!

Sådär. Nu har jag tryckt ner mig själv ända ner till botten. Dags att ta sig upp till toppen!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?