Kvällsrutiner
Publicerat den

Jag är ingen rutinmänniska, tyvärr. Kanske borde man vara det som förälder? Jag har i alla fall inte skaffat mig några förrän nu, 3 och år 4 månader efter att mitt första barn föddes. Nu tyckte jag att det var dags. Det höll inte att Julia somnade efter kl 22 varje kväll, vardag som helg. Varför hon gjorde det? För att hon hade en jäkla surfplatta att använda varje kväll.

Under sommarlovet gjorde det oss ingenting. Rutiner under sommaren struntar vi i. Men för en vecka sedan nu så fick jag nog. Surfplattan är numera "trasig" och endast böcker är tillåtet. 2-3 böcker läser vi, sedan somnar hon efter ca 5 minuter. Så. Härligt. Henry somnar av sig själv i sin säng under samma tid. Är han mätt och belåten och har det mysigt i spjälsängen så vill han inte ha oss i närheten. Ibland har jag burit upp honom för att mysa och få honom att komma till ro, men då blir han bara besvärad och blir inte nöjd förrän jag lägger ner honom i sängen igen. Knepig grabb! Jag är väl mysig? ;p

Bilden på Julia när hon rider är tagen på ridskolan när hon rider på hästen Pontus. Eller ponnyn. ;} Grimskaftet som jag alltid har hållit i fick jag första gången släppa helt då hon ville rida och styra alldeles själv! :') Jag riktigt kände hur mina ögon lyste av stolthet! Hon hade gett sig fasen på att rida lätt i traven också, och det gjorde hon i några meter innan hon tyckte att Pontus travade för fort och hon istället ville skritta. Under hela lektionen var hon medveten om, och berättade, att hennes häst gärna ville springa precis som de andra hästarna, men hon ville inte det. Man ska inte tvinga, så då fick jag ta tag i grimskaftet ändå eftersom Pontus gärna sprang iväg annars. ;}

Hon är så söt i sina rosa ridbyxor, svarta ridstövlar och ridvantar! Ser riktigt proffsigt ut! :}

 
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?