The end.
Publicerat den

Egentligen hör väl inte kommande text in på kategorin "Henrys utveckling", men jag skriver det här ändå. Det är ju ändå ett stadie i hans liv. Han ammas inte längre! Buuhuu... Snyft! Lite separationsångest har jag allt, och känslorna är delade när jag lämnar honom ensam med David i flera timmar. Skönt, men konstigt!! {Stack iväg till Frida igårkväll och färgade håret till exempel..} Min lilla plutt.. Tycker ändå att jag har kämpat på bra med amningen, trots både sår och mjölkstockning. Men nu räcker inte mina små droppar länge. Nejnej! 135 ml var tredje timme ungefär, då är han nöjd. :} Ammade honom lika länge som jag ammade Julia, längre tid klarar inte mina bröst av uppenbarligen. Även om jag trodde det i början då det fanns hur mycket som helst! Men med en stor & hungrig grabb var det dock omöjligt att endast ge honom bröstmjölk.
 
Känns bra ändå! Jag gav honom det jag hade, haha. Och nu är det bara 2 veckor kvar till han kan börja med lite puréer! Vad roligt det ska bli! :}
 
 



 Sharon

Det är en myt att mjölken inte räcker till,den räcker alltid till :)
Många tror att mjölken sinar eller att man har för lite mjölk just vid 3-4 månader för då kommer bebisen in i en tillväxtperiod,alltså behöver batnet mer mjölk för att stilla sin hunger. Det tar ett litet tag innan bebisen har sugit igång tillräckligt med mjölk så ett tag kan bebisen vara grinig men så fort den har sugut tillräckligt och man har producerat mer mjölk så blir bebisen nöjd :)
Alltså det handlar bara om tillgång och efterfrågan, att ens bebis lägger in beställningar (genom att suga) på mer mjölk.
Förlåt jag är lite av en amningsnörd och jag ammar fortfarande cassandra så jag har vart med om alla faser.

Svar: Jo, alla säger att det bara är en myt, och det är det kanske också. Jag valde dock att skippa den fasen då han skriker sig hes för att han inte får så mycket han vill ha, och till och med vägrar ta bröstet för att han tycker att det kommer så lite. Så flaskan var det enda han tog tillslut, och då valde jag att sluta amma. Även om det faktiskt var riktigt mysigt. Nu saknar jag verkligen att amma om nätterna. Så trökigt att behöva gå ut i köket och göra ersättning! :/
Hur är det btw att amma ett så "stort" barn? Sitter eller ligger hon? Och säger hon till när hon vill amma eller hur funkar det? =)
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?