Luciafirande på dagis
Publicerat den

Dagen startade tiiiidigt med att barnen hade Luciafirande på dagis. 

07:15 var vi på plats och Julia var klädd som Lucia medan Henry var en bastant lite tomtefar. Hihi, så gulligt! Då Henry blev lite blyg när det var så mycket folk fick jag sitta med bakom honom när de sjöng sina sånger. Mysigt, men samtidigt tråkigt då jag missade att se Julia. Hoppas att mamma och pappa fick några bra bilder, eftersom både de och Henrys farfar var på plats. Och David givetvis! Efteråt bjöds det på skinksmörgås inomhus och Henry åt som en häst. Julia åt några pepparkakor men verkade sedan mer intresserad av att leka med de andra barnen. :}
 
Vi stannade kvar en liten stund för att sedan bege oss hemåt igen. Eller jag skulle hem och David till jobbet. Barnen stannar där till kl 14, och jag har redan fått mycket gjort och lämnat in en uppgift i Vårdandets etik.  Snart är även den kursen över. Bara tre saker kvar at göra, om jag nu blir godkänd på de jag redan gjort och inte behöver skriva om dem, vilket jag med all säkerhet inte har blivit eftersom det alltid finns något att klaga på, och det är: rätta en kompis uppgift {för att på så vis lära mig själv}, skriva vad jag tycker om kursen och var jag har lärt mig, samt en tenta! Tentan anmälde jag mig till idag, trots att den inte är förrän den 9 januari. Men jösses, det är ju snart! 4 veckor kvar bara! Det kommer bli 4 intensiva veckor, med både plugg, städ, julfirande och allt vad har med familjen att göra. Har för övrigt inte slagit in en enda julklapp än. -_- Men idag ska jag köpa gran!
 
Näst intill omöjligt att få en bra bild i mörkret, men här har vi mina små godingar:
 

En ganska skeptisk liten tomte..
 
 
Ha en fin dag! Ikväll ska vi baka julgodis och förhoppningsvis få ihop ett pepparkakshus! :} Julstämning på hög nivå!
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?