Träning & städning
Publicerat den

Vilken underbar dag!
 
Visst, det är svinkallt och ganska blåsigt ute, men vad gör väl det när man sitter här och känner sig frisk och glad över att det är FREDAG? :D Magen skriker träningsvärk efter gårdagens gymträning. Stack dit strax efter 20 på kvällen. Alldeles lagom med folk och jag satte verkligen kroppen på prov. Det vill säga körde samma övningar som innan.. ;} Jag är faktiskt överrumplad av att kroppen faktiskt var i samma skick som för en månad sedan. Trots bristen på träning. Igår var ju faktiskt första gången jag var där på hela februari. Klarade 20 minuter crosstrainer, plankan i över en minut, 3 gånger, och lite annat småtjaffs som bara är tråkigt att läsa om. ;}
 
Idag blir det inget gym eftersom det vankas kalas senare för min morfar som blir 64! :} Kul!
Istället gick jag en promenad på 8,6 km vilket tog typ 2 år. Var tvungen att stanna och hämta andan emellanåt eftersom det nästan hela tiden var uppförsbacke och blåste svinigt mycket. Gick förbi en hage med hästar och stannade till och kikade lite. Ena hästen kom fram och var supernyfiken. Jag blev hästsugen.. Den var så fin! Med ljus, lång man. Jag pratade lite med den, hehe, kände mig lite dum. Men vad jag vet var det ingen i närheten som hörde mig. ;}
 
När vi kom hem från promenaden såg hemmet ut som jagvetintevad. Usch! Varenda rum var stökigt! La mig p alla fyra i badrummet och skurade golvet där det var som värst. Skurade ur kattlådan ordentligt medan Henry ilsknade till allt mer, haha. Det slutade som vanligt med att det lämnades halvdant och istället fick jag äran att umgås med sonen som hela tiden vill upptäcka nya saker att titta och pilla på. Mest pilla.. och rycka och krafsa! Det i sin tur resulterade i att jag blev sittande på sovrumsgolvet och rensade ena lilla byrån på bråte. Inte klokt vad man samlar på sig. Framför allt en massa böcker, smycken och iPhoneskal..
 
Gjort fint på köksbordet med underbara små vaser från Förr & Nu. Det fina vita fatet fick jag av Henrys faster när jag fyllde år! :D

Snart dags att göra sig i ordning inför kalaset.
Puss på er!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?