Det blir aldrig tråkigt med en 3-åring hemma!
Publicerat den

Jösses vad Julia har kläckt ur sig roliga saker på sistone! Vissa saker skrattar jag rätt ut åt, något som Julia inte uppskattar då hon inte gillar när folk skrattar åt henne {sa hon}, och vissa saker blir jag rent förvånad av att höra. Som t ex:
 
Igår träffade Julia sin pappa och de besökte hennes farfar. Jag frågade vad de hade gjort varpå Julia svarade: "Vi spelade ett jättekul spel där man skjöt på fåglar som kom i bubblor." Jaså, svarade jag. Var det på en telefon eller? Eller på en surfplatta? "Nääe, det var på en ajpääd!" -_- Haha! Småttingarna kan mer än vad jag tror!
 
..Eller som förut vid frukosten när Julia suttit och ritat en stund. "Här får du en teckning, käring!" Öööh, sa du käring? Frågade jag. "Ja.". "Vet du vad det betyder?". "Ja, det betyder att man är kompisar. Man kan gå ut och åka skidor och pulka.. Man tycker om varandra." 
 
Och när hon skulle borsta tänderna igår! "Tar den här jävla tandkrämen aldrig slut?" "Inte svära!" "Men jag svärde inte.. jag sa bara "den här..".. Haha! {Julia gillar inte den tandkrämen, men måste använda den ändå då det var hon som ville köpa den.}
 
Sista nu! Tidigare idag satt hon i badkaret och funderade. "Mamma.. Vad skulle hända... om det INTE fanns en badkarskant?" "Hehe, vattnet skulle nog rinna ut", svarade jag. "Ja.. undrar hur det skulle vara att bada då?"

 
Stackaren ramlade ner från soffan igår och slog hakan rätt i sin gamla bilstol som stod där så lägligt.. Vi hade den inne för att rusta upp eftersom Henry nu använder den istället för sitt gamla babyskydd! Usch. Det ser riktigt illa ut! Men som tur är gör det inte ont så länge man inte nuddar det!







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?