Check & check!
Publicerat den

Idag är en lyckans dag! Trots några utbrott från mig tidigare under dagen eftersom barnen inte riktigt skötte sig som de borde {Julia lyssnade inte och Henry drack vatten ur toalettstolen flertalet gånger..} så avslutades den här dagen på bästa möjliga vis! 1: jag har kommit in på undersköterskeutbildningen till hösten. Yippi! Dock har jag även sökt till sjuksköterska men vet ännu inte om jag kommit in, så jag väntar lite med att säga för mycket.. Men ekonomin är i alla fall säkrad, och jag kommer få mer än dubbelt så mycket som nu! Det är väl knappast någon hemlighet att jag fått typ 3000:- i månaden i ett år nu. Fatta vad minimalt med pengar? Med lån och bidrag från CSN kommer jag vara uppe i närmare 10 papp. Det lönar sig att ha barn då man fick någon hundring extra i bidrag då! :}
 
Och 2: jag vet hur jag vill ha det på Henryponkens rum. Nästan viktigare, haha ;} Tapeter är ju redan köpta. Så även färg, penslar och roller. Allt förberett. Det enda vi väntar på är att pappan i familjen ska gå på semester så att vi kan börja! Tror att det kan bli riktigt snyggt!! Han har ju just nu ett tält från Kids Concept, men då det inte verkar särskilt lockande för någon förutom för katten som då & då sover där inne, så funderar jag på att göra mig av med det då det enbart tar plats. Istället tänker jag utnyttja sänghimlen som en mysig "koja". Tror det kan bli snyggt. Ska försöka hålla rummet så ljust som möjligt eftersom det ligger i söderläge. Så ljust att man blir bländad av att vara där! ;}
 
Tror verkligen att vårt hus kan bli supersnyggt nån gång i framtiden! Just nu är det inte mycket att tala om, men så länge man trivs så! ;}



 Anonym

Vi har också ett sånt tält som heller ingen direkt lektr med.. men jag ställde de på vår althan och vips så blev det roligt att leka där! :)



URL:


 Cajsa

Va roligt att du kommit in på skolan!! Men håller tummarna för den andra utbildningen också :)



URL: http://cajsacajan.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?