BVC 1-årskontroll
Publicerat den

 
Kl 13:20 hade vi tid på BVC för att Henry skulle vägas, mätas och få de hemska sprutorna..
Han såg frisk och kry ut, om än lite vax i öronen som vi skulle försöka få bort med hjälp av revaxör. Jag tycker dock att det luktar så illa! Men klart att vi ska befria lilleman från det! :} Ingenting han lider av för fem öre, men det kanske inte är så mysigt att ha det så.
 
Det som läkaren började med att göra var att känna Henry på hans underliv, haha. Det gillade Henry inte alls, och försökte putta bort handen samtidigt som han gnällde. Vem hade inte gjort det..? ;} Men allt verkade normalt, och så även hans höfter. Vikten hade inte alls förändrats särskilt mycket på två månader, men däremot längden hade dragit iväg lite. Nedan ser ni dagens siffror:

Längd: 79 cm
Vikt: 11 350
Huvudomfång: 49,1 cm
 
Med andra ord har han vuxit 3,2 cm. Inte illa. Jag har rensat ut en massa kläder i storlek 74 nu som är påväg till Elvis. Så perfekt att kunna göra så. Julia får massvis med kläder från Lowa, och jag ger så mycket jag kan till Elvis! :} Billigt och bra! Kläderna är ju som i nyskick då de inte hinner använda varje plagg särskilt många gånger innan de sitter tajt. ;}
 
Jag fick sitta på en stol och hålla i Henrys armar medan de två läkarna stack in varsin spruta i vardera lår. Vad långt de sticker in dem! :O Henry blev väldigt ledsen men det varade bara i några sekunder. Möjligen får han feber ikväll, men än så länge har jag inte märkt av varken smärta eller feber. Peppar peppar..
 

Tack för kommentarerna btw! Det värmer! :*






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?