En lördag i Skövde
Publicerat den

Äntligen helg!
 
Fredagskvällen firades ensam hemma med barnen då David gick till sin bror och hade det gött. Jag och barnen hade varit ute hela dagen {för övrigt hela veckan} så vi var lite trötta och orkade inte gå någonstans. Julia har dessutom haft problem med magen varje kväll så jag vågade inte chansa på att gå ut.. Det blev en god fralla till kvällsmat i alla fall, lite balkonghäng för att njuta av den sista solen, samt lite tv-tittande. David kom hem strax efter 00 och väckte mig.. -_- Kunde såklart inte somna om efteråt och låg vaken i värmen. Har varit trött som aldrig förr idag!
 
Drog mig i förmiddags iväg till gymmet och svettades bort närmare 19 kg. Kändes det som i alla fall ;} Så var nog inte fallet, men jag kände mig duktig efteråt i alla fall. Lite crosstrainer, squats för att få fason på röven, samt lite andra övningar fick det blir idag. Var så trött i hjärnan att jag inte gjorde en övning rätt. Räknade till 2, sedan tappade jag bort mig. Hahaha, så det kan gå. Men all träning är ju bättre än ingen träning. ;}
 
Väl hemma betalade jag räkningarna. Blev riktigt billigt nu när vi inte behöver betala förskott på hyran! :} Vi bor ju bara här i några dagar till!! Galet :} Eftersom jag svettades som en gris så tänkte jag hoppa in och ta en välbehövlig dusch, men vad händer? Vattnet tar slut! :O Kan det verkligen göra det i en lägenhet? David och Henry var i duschen och märkte att allt mindre vatten kom ur slangen, och värmen försvann. Tusan! Det fick bli en raggartvätt för min del.. Hoppas verkligen inte att det händer igen! Tur att ingen stod där inne med tvål i ögonen eller liknande.. hade blivit jobbigt!
 
Vi hade inga planer för dagen men bestämde oss i all hast för att åka in till Skövde. Jag fick köra då David druckit lite öl igår. Så ovan vid att köra. Rätt kul, men samtidigt SÅ mycket skönare att sitta i passagerarsätet och bara åka med. ;} Först åkte vi förbi Julias pappa så att han fick skriva under vår adressändring. Eftersom vi har delad vårdnad om Julia så behövs ju lite underskrifter då och då, men det var inga som helst problem. På onsdag ska de träffas och hon längtar. För första gången ska han hämta henne på dagis! Oj vad hon ska visa honom saker, haha. Efter att vi varit där drog vi vidare och åt gott på Gräddhyllan. Smaskens! Äter inte alls ofta där, minns inte ens när vi var där sist, men det var riktigt bra mat. Känns bättre för barnen med lite husmanskost istället för hamburgare och pommes. :} Lasagne, blev det för deras del.
 
Lite handling på Willys då blöjorna var slut, och senare begav vi oss mot Babyproffsen. Jag har tidigare beställt skydd till vår barnvagns handtag då katten klöst sönder skumgummit. Kommer nog bli riktigt bra. Dock ska vi sälja Teutonian. Sittdelen är alldeles för liten för Henry, så istället använder han nu vagnen som Julia hade innan. En Emmaljunga Scooter S. Teutonian har ändå varit den bästa barnvagnen jag haft, så jag hoppas att den kan finna ett nytt fint hem! Så himla smidigt med liggliften i. Lättkörd och bra med förvaring under!
 
Är det någon som läser bloggen som är intresserad kanske? Det är en Teutonia Cosmo 2011. Svart i färgen. Bilder kan skickas i så fall! :}
 
Efter Babyproffsen åkte vi till Biltema och köpte grindar till våra kommande trappor. Eller ja, trappa! Kan verkligen behövas då Henry är en riktig klättrare. Lika bra att vara förberedd! Billigt och bra också. 269:- för en grind! :} Fick tipset från Frida som hade köpt en sådan eftersom hon också har en liten buskille! :}
 
Stackars barn som kastades in och ut ur bilen, men de var ganska glada i alla fall! :} Sista besöket blev till Skopunkten där jag köpte mig två par sommarskor. Tanken var att köpa foppatofflor till Henry också, men de i hans storlek såg inget bra ut. De var i och för sig blåa, men det var något band över som dels gjorde dem krångliga att få på, och sen blev det mer flicksko av det också. Pojkigt ska det ju vara! Det är flera som under det här året har frågat mig om Henry är en tjej eller kille, trots att han enligt mig alltid ser hyfsat pojkig ut, och det stör mig! Känns som ett misslyckande från min sida att inte "lyckas" få honom att se ut som det han är. Även om jag lyckas i mina egna ögon. Men sedan säger alla äldre {för det är de som kommer fram och pratar på stan} till mig att de inte längre vågar säga han eller hon, eftersom det ska vara hen i dagens läge. Haha, åh. Stackars de äldre. Det kan inte vara lätt i dagens samhälle när det blir en stor sak av minsta lilla. :} Kalla mig gammaldags, men det är min åsikt! :}
 
Så endast skor till mig fick det bli. Då David och Julia redan har en massa. Bara för att vi ändå var där inne så gick vi in på Stadium för att titta på foppatofflor där istället. Men 250 kr för ett par små gummiskor.. Näe! :O
 
Så vi åkte hem! :}

Mina dojjor. Det ena paret i strl 38 och det andra i strl 39. Det märktes att det var urplockat. Kasst att ha samma skostorlek som de flesta andra har.. fanns mest bara 41:or kvar.. eller 36:or!
 
Hoppas ni har en kanondag folk!
Henry hade lite kalas igår. Klättrade upp på stolen alldeles själv och var mäkta stolt! Och Julia har dekorerat med serpentiner.Ett ord som hon använde väldigt mycket igår, men som var lite svårt att uttala! Dekorera! Blev lite mer som "dekaojeja", haha.



 Miranda

Åh dom vita var fina, men hur tycker du skopunktens kvalite är? har fått slänga hur många skor som helst efter någon månad

Svar: Ja de var lite söta tyckte jag! :} Njaaa. kvalitén är ju absolut inte den bästa. Våra skor brukar hålla en säsong ungefär, haha! Däremot köper jag inte barnskor där de första åren. Tycker att det ska vara bra kvalité för barnen när de precis lärt sig använda de små fötterna. Antingen köper vi på Din sko, Euro sko eller liknande! :} Det var först när Julia blev 3 år som jag tänkte att Skopunkten kan funka, så nu har hon skor från lite överallt. Henry däremot har endast "ordentliga" skor nu. :} Och jag är så slarvig med mina skor så jag brukar köpa mina billigast möjligt eftersom jag snart behöver nya! ;}
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?