Glömska mamman
Publicerat den

Okej, jag skäms.
 
Jag har haft en känsla i kroppen hela dagen idag. Som om jag har glömt något. Är det någons namnsdag? Någon som fyller år? Vore ju pinsamt att glömma bort en födelsedag! Det slog mig dock alldeles nyss, när jag nattade barnen. Idag blir Henry 1 ½ år! Hur kan man missa en sådan sak? I ärlighetens namn är jag inte så jättebra på att komma ihåg hur många månader gammal Henry är längre. Det försvann när han fyllde 1 och blev inte riktigt lika roligt längre.. Nu säger jag bara att han är 1. Men 1 ½ är väl ändå ganska speciellt?! Fy skäms på mig! Men jag hoppas att han har haft en bra dag i alla fall, trots sin förkylning. ♥
 
För ett år sedan såg Henry ut såhär:

 Alltså åååh! Sötaste lilla pojken!! Så go och mysig!
 
Jag har tyvärr ingen dagsfärsk bild, men såhär såg han ut förra helgen och det borde väl inte vara någon större skillnad. ;} Sandig runt munnen är han också, efter att ha stått på näsan minuten innan.

Tänk att min lilla bebis, min lilla pojke, redan har blivit så stor. Det är ofattbart. Och tänk att han ska hinna bli 5-6 år innan nästa syskon kan komma. Skrämmande! :O

Vi har tid på BVC nu i veckan för att bland annat få sprutan mot MPR. Tänker dock ringa ner till BVC i morgon och säga att jag vill skjuta på det då han fortfarande är så förkyld och varit så himla sjuk ett tag nu. Orkar inte med mer sjukdom! Men jag kommer gärna ner och väger & mäter, det vore himla spännande. Jag kommer så väl ihåg att Julia hade en riktig växtspurt mellan 1- 1 ½ år. Från 78-87 cm. Jag kan tänka mig att Henry har vuxit något liknande. Han var 79 cm lång när han var 1 år, så kanske kan han vara 87-88 cm nu?
 
Hur stora är/var era barn i den här åldern?  Kan tänka mig att de allra flesta drar iväg ganska ordentligt eftersom det ändå handlar om ett halvår. ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?