Julias hörna
Publicerat den

Även om Julias rum inte har renoverats på något vis {förutom att David har fräschat till fönstret} så är det riktigt mysigt i alla fall. Enligt mig är den här varma, vita strukturtapeten optimal i hennes rum då har hon väldigt mycket saker.. De flesta sakerna har dessutom en färg, haha.

Jag måste erkänna att hennes sovhörna ser allt annat än mysig ut, men jag har fått en idé på hur jag ska fixa till en sänghimmel till henne som livar upp det lite. Nackdelen med snedtak {även om det ger en mysig känsla} är att det inte går att få upp så mycket på väggarna. Eller det går väl, men frågan är hur snyggt det blir!

Då jag gillar att bo in mig lite och inte sätta upp saker alltför hastigt så står ena väggen ganska tom än så länge, men så får det vara tills jag kommer på något bra att ha där. Kanske ännu en hylla för alla saker!? Hon köpte sig ett par balansfjärilar i somras som bara står och skräpar, de kanske skulle behöva sig en egen hylla? Det är alltså plastfjärilar i olika färger som balanserar på en genomskinlig "pyramid", typ. Ganska fina, men kan tyckas onödiga!? Ni ser dem på det lilla rosa bordet!

Något som jag så tydligt kan se och som jag tycker är intressant är följande: Julia har aldrig, aldrig någonsin, varit ett fan av att städa och hålla ordning omkring sig. Jag skyller helt och hållet på mig själv. Jag kan inte påstå att jag har haft någon vidare struktur på sakerna, utan de har legat slänga i någon låda eller korg eller stått framme i någon hörn. Trots att Julia nu är 4 år så städar hon inte. Aldrig. Hon kan bädda sängen på sin höjd, om jag säger det till henne. Hon grejar hellre med småsaker, pärlar, ritar eller leker med annat. Henry däremot {och jag tror jag vet orsaken} är väldigt ordningsam av sig. I alla fall inne på sitt rum. Där är det väldigt tydligt vart leksakerna ska vara. De ska ligga i någon av de gröna lådorna eller i den svartvita väskan. Detta vet han! Varje gång han tar fram något och leker med så är han noga med att stoppa tillbaka det på samma ställe sen. Det är en orthört gullig syn att se. En liten 1-åring som städar efter sig. :'} Henrys rum har faktiskt inte varit stökigt en enda gång, just för att det finns så bra med förvaring till alla saker!
 
Julia hade faktiskt en tavla över sängen ett tag {Julia-tavlan som står på hyllan nu}, men hon bara sparkade ner den i sömnen. Och på tal om sängen så är det snart dags att byta ut den. Med en bredd på endast 70 cm börjar den bli lite liten. Dock tänker jag inte göra mig av med skönheten utan lillebror ska få ärva den när det blir tid för sängbyte för hans del! :}

 
 
 
 
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?