Äntligen vågade vi..
Publicerat den




Sovrummets väggar har ekat tomma sedan i vintras då de fick nya tapeter. Trots att flera månader har gått så är vi båda fortfarande lika nöjda med rummet. Det är helt klart hemmets mest behagliga rum, enligt mig! ;} Det är skitsvårt att få till det kan jag tycka. Jag vet vad jag tycker är fint, men det är desto svårare att få till grejerna tillsammans.. Jag har innan idag inte vågat sätta upp något på väggarna med rädsla för att jag ska ändra mig och på så sätt få fula hål, men nu äntligen! 

Den allra mesta inredningen inne i vårt sovrum är väldigt billig! Jag menar.. sängborden kostade 99:- på Blomsterlandet (men det är nya på gång då jag har fått ta över mina föräldrars gamla pottskåp, så roligt!), tavlorna och glasvasen kostade 30 kr styck på Netto, det gamla fönstret och den gamla stolen har vi fått från Davids familj. Såå.. tack och lov behöver det inte alltid kosta en förmögenhet att göra om och piffa till! :} Thank God..

Annars då? Det här är återigen en sommar då jag jobbar, och givetvis är det dåligt väder liksom det var sommaren år 2012 när jag också jobbade. Nu har jag ju nattjobb i och för sig, men jäklar vad dagarna blir lidande i alla fall. Tanken var att jag på såhär vis skulle få en massa extra tid till familjen, men så himla mycket mer tid vet jag inte om det har blivit. Jag går på mina pass kl 21:15 om kvällarna, och slutar vid 07:15 på mornarna. Runt 18:30 lägger jag mig för att sova innan jobbet, och när jag kommer hem så sover jag från 07:45-13:00 (och är död ytterligare en timme), ungefär! Då kan ni ju räkna ut att de dagarna då jag har jobb flera dagar i rad, ja då har jag bara en liten stund på eftermiddagen till familjen och annan fritid. Meeen, det är ju bara i några få veckor till. Sen börjar skolan igen och allt kommer väl förhoppningsvis att rulla på som vanligt. :}
 
Jag måste dock medge att jag är lite nevös inför hösten.. För det första påbörjas år 2 på utbildningen vilket sägs vara det jobbigaste året av de tre som utbildningen ligger på. För det andra så har vi stora planer för vårt hem och en hel del renovering kommer att ske. Pengarna som jag skrapar ihop genom att jobba natt kommer att användas till nästan enbart renovering. Dörrar ska bytas, Julias rum ska göras i ordning. garaget ska få ny panel och ny färg.. Garaget är ingenting som vi egentligen vill, men då panelen har ruttnat nertill på grund av stora rosenbuskar så är det ett nödvändigt ont.. Och vi tänker måla garaget vitt med en gång då planen är att även huset i framtiden ska bli vitt. Att måla garaget svart för att sedan slipa och måla det vitt om kanske tre år.. det känns onödigt! Vi får leva med att det kanske ser lite roligt ut. ;} 
 
I morse tog jag fram små Änglakort som jag fick för några år sedan. Hela familjen drog sina kort och på varje kort står ett litet budskap värt att tänka på. Om man vill kan man fråga något innan man drar ett kort. Henry fick "du har kunskapen inom dig", och Julia fick något i stil med "höj dig själv". Själv fick jag "du har styrkan inom dig", vilket jag känner kan vara väldigt behövligt med tanke på alla planer vi har till höst. Som sagt, lite neröst känns det allt! Men på ett bra sätt. :)



 Sussi - Livet i söder!

Vad fint ni har det =) Lite min stil =)



URL: http://sussey.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?