Tankar om graviditeten och lite sånt
Publicerat den


En sen kvällsuppdatering i bloggen idag :}


I morgon går jag in i graviditetsvecka 23 (med andra ord vecka 22) vilket betyder att det tar sig! Jag lägger upp en bild på magen i morrn så får ni se om ni tycker att ni ser någon skillnad från förra veckan. Inte för att jag tror att det är en så jättestor skillnad, men det är ju ändå roligt sen att se hur det såg ut vecka för vecka. Hur det lilla barnet växer. :}

Usch, en sak som är så vidrig är att jag faktiskt inte klarar av att vara utan bh. Det skulle nog nästan vara skönare att sova i en också. Jag hatar hur brösten liksom ligger och skaver mot kroppen, blä det är så obehagligt!! Har ju alltid haft drömmen om att operera mig så att jag får större bröst, men jag har faktiskt lagt den tanken bakom mig...flera mil bakom mig. Jag hatar att inte ens kunna gå i trappan utan att det faktiskt gör ont! :O

Det känns lite som att jag blir testad då & då. Typ, hur mycket klarar jag egentligen av? Både vad gäller personer i min närhet, skolan, hälsan osv. Så som jag har förstått det så fick jag genomlida flera månader av illamående just för att lära mig att inte vara en mes. Är man mesig så kommer man ju ingen vart här i livet! Nu mår jag ju jättebra, men jag känner på mig att det blir värre ju längre gången jag blir. Foglossningar, sammandragningar och annan skit kommer troligtvis att kännas av om ett tag, men det är ingenting jag är rädd för. Just nu är jag bara glad över att ha ett litet barn i magen, och det känns som att ingenting kan förstöra min lycka! Inte ens om jag totalfailar proven på torsdag. Universum har nog lärt sig att sådant inte fungerar på mig. Jag gråter inte över skolan (som jag gjorde när jag var yngre) för så himla mycket betyder den inte för mig. Allting går ju att läsas in senare om jag nu skulle ställa till det rejält för mig själv.

Det värsta som skulle kunna hända nu, det är att något händer barnet där inne i min mage. Jag har blivit så fäst vid honom/henne så jag skulle antagligen må fruktansvärt dåligt om något skulle gå fel. Dock får man ju ha i tankarna hela tiden att ingenting, absolut ingenting, är säkert vad gäller dess hälsa, men man kan ju alltid hoppas att det mår bra. Bebisen rör sig ju hej vilt hela tiden och det ser jag som ett gott tecken i alla fall!

Nu ska jag lägga mig, sov gott alla människor och dröm sött. :}
Själv drömmer jag om misshandel nästan varenda natt. Fy fasen vad tråkigt det börjar bli. Jag har sett nog nu! Snälla, jag vill ha fina drömmar istället för de där hemska som följer med en vart man än går.






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?