Tankar om relationer
Publicerat den

Jag satt och läste lite i boken Sedan du fött av Maria Borelius i morse och fick lite funderingar.
Boken handlar om kvinnor som nyss fått barn och svarar på lite frågor om hur man kan uppleva tiden efter, med trötthet, smärtor och andra saker. I slutet av boken så intervjuade en kvinna olika män som var hyfsat nyblivna pappor. Det var då jag tänkte till!

Ett utdrag från boken och kapitlet Vad säger männen - när du inte lyssnar...:
"Fråga: Är du trogen henne?
Göran: Nja. inte till 100 %. Jag har haft några affärer med gamla bekanta emellanåt. Men jag har blivit mer trogen sen jag blev pappa. Sen vår dotter föddes har jag bara varit otrogen någon gång, och då mådde jag mycket dåligt. Jag har väl blivit mer allvarlig sen jag blev pappa. "

Ett till:
"Fråga: Är du trogen henne?
Pelle: Man kan bli attraherad av andra, men det vore ett svek mot barnen. Jag vet inte heller när dom som har otrogna har tid. Min gamla lumparkompis var med en annan kvinna när hans tjej låg på BB. Jag blev nog ganska upprörd över det, även om jag i princip inte tycker man skall lägga sig i andras liv. Barn tillhör båda föräldrarna, och är den ena försvaragd av att ha fött skall väl inte den andra svika."

Hihi, nu kommer själva diskussionen från mig. Jag tycker att det är elakt av dessa män, eller framför allt av Göran! Jag hoppas att långt ifrån alla män tänker och agerar på det här sättet. Visst blir vi kvinnor inte som vi var innan graviditeten rent kroppsmässigt, men det är ju faktiskt mannen som varit med och bidragit till det! Det blir en rejäl omställning när man skaffar barn, det får man räkna med. Inte bara kvinnan utan även mannen. Jag läste även i ett annat utdrag att mannen inte tyckte lika mycket om sin kvinna längre eftersom hon blivit så självsäker och klok efter att ha fått barn. Han tyckte mer om henne innan när hon var osäker, då kände han att han kunde vara till hjälp och så att säga ta hand om henne. Nu kände han sig bara osmart, sa han. Det är ju också en tanke..

Om man är tillsammans med en kvinna som man tycker är snygg, men sedan skaffar barn ihop med henne och sedan inte finner henne lika snygg längre utan hellre vill ligga med andra tjejer {lång mening! Hah} - då tycker inte jag att man är en bra människa! Borde man inte som man tycka ännu mer om sin kvinna som klarat av en graviditet och fött fram ens barn? Det tycker i alla fall jag..

Dela gärna med er av era tankar! Tror ni att många män tänker/agerar på det här sättet? Att vara otrogen under tiden på BB är ju bara för mycket, jag vill kräkas.



 Tove

Kan inte fatta att det finns såna människor, borde skjutas på fläcken!



URL:


 Malin

Håller med dig. Det är för jävligt rent ut sagt.. man blir ju ledsen..



URL: http://honsomhetermalin.blogspot.com


 Johanna

är man otrogen så fort fattar jag inte varför man inte gjort slut tidigare och skaffat var sitt liv på var sitt ställe. När tjejen ligger på bb ska väl pappan också var lycklig över deras barn och finnas där för nya familjen ! Tycker aldrig det är rätt att var otrogen, en partner åt gången avsluta det ena innan man påbörjar nästa skulle jag säga! Fy, man blir ju rädd för sånt där hehe...



URL:


 Viola, 22-årig tvåbarnsmamma

Herregud, det är ju liksom 2011 nu och män har fortfarande den synen på kvinnor. Vidrigt enligt mig! Det finns inga ursäkter till otrohet överhuvudtaget.



URL: http://mummyfied.blogg.se/


 Tove

Nu känner jag mig lite senil, skrev jag adressen till dig eller hur hittade du till min nya blogg?:)



URL: http://nevani.blogg.se/


 Mia

Den stora frågan om otrohet, för det första är det helsjukt att ens skaffa barn om man inte vill leva i tvåsamhet med sin partner hela livet, sen att folk separerar är en annan sak, men att vara otrogen när kvinnan ligger på BB visar bara hur otroligt fel det var att de ens skaffade barn.. jag hörde på P3 om kvinnan som satte på hantverkaren klockan 13 varje dag när denne hade lunchrast när hennes gubbe var på jobbet.. o detta höll i sig tills hantverkarna var klara i området (hantverkaren berättade) och de hade en liten dotter ihop.. det är nog vanligt att både män och kvinnor som håller på när deras partner inte vet om det o är på jobbet osv.



URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?