Uppfostran: Läggdags!
Publicerat den

Först vill jag bara tacka Mirre för att du berättade vad typsnittet som jag använt i bilden heter. Så otroligt fint tycker jag, och gör sig alldeles utmärkt på en bild som man vill stämpla sitt namn på! Carlotta, heter det för den som är nyfiken! ;} Alltså den snirkliga stilen, den lilla under heter Victor's Pixel Font. Välanvänt typsnitt i bloggvärlden!

Well, har precis lagt Julia. Herregud vad sent hon lägger sig nu, en ettåring bör väl somna innan 21:30 på kvällen? Det var det här med rutiner ja.. schemat sprack ganska omedelbart, men jag ska försöka ta tag i det snart igen. Ska kila ner till stadens bibliotek och låna ett knippe böcker från Anna Wahlgren, förhoppningsvis kan hon ge en hel del goda råd. Allt behöver man ju inte följa, men lite tips finns nog allt att hämta! I kväll i alla fall så tröttnade jag till slut på att springa efter henne så jag satte ner henne i spjälsängen och satte mig på min säng intill och började sjunga vaggvisor. Hon stod och skrek och lipade och ålade omkring - väldigt missnöjd med andra ord. Men jag gav mig inte. Jag satt lugnt kvar och fortsatte sjunga, klappade henne då & då och sa till henne att lägga sig ner. Hon var sjukt trött, och efter ett par minuter gav hon sig och slumrade in så sött på sin lilla huvudkudde.

Som gravid 19-åring hade man {jag} inte riktigt i tankarna att uppfostran var en följd av mitt beslut.. Det man ser när man är gravid är ju fram till förlossningen, så mycket längre än så funderar man inte på. Men sedan följer en hel rad med olika tider. Första tiden - den ganska lätta tiden då allting flyter på och bebis är nöjd och glad - tiden då de börjar röra på sig och nästan hela tiden slår sig, osv. Ni fattar. Nu har jag kommit till tiden då det är dags att börja uppfostra lite. Jag vill ju inte att min kära skatt ska växa upp och bli någon som varken lyssnar eller bryr sig om vad andra säger. Jag har tänkt att jag ska lägga henne på det här sättet de kommande kvällarna. Det får bli lite lip & pip, det spelar inte så stor roll. Senast 20:00 vill jag att hon ska sova, senare behöver en sån liten varelse inte vara vaken. Nu tog det ju ändå bara knappt 10 minuter innan hon slumrade in, det är ju ingenting! Hoppas att det kommer gå lika galant som jag tänker mig.. ;}

Phuu, uppfostran var det ja. Svårt!? Jag tror det.. Men vad är det man säger? "Barn gör inte som man säger, utan som man själv gör." Då gäller det att föregå med gott exempel här med andra ord! ;}

Långt inlägg det här, det var inte det som var meningen, men så blev det!
Nu ska jag duscha, puss på er! ♥



 i min lilla lilla värld

Kanske ska korta ner sovstunden å dagen? Det funkade för oss iaf



URL: http://saratilling.se


 felicia - 19 år och mamma

okej, vad tråkigt.. det var en grym dag! men jag kan lova dig att en bebis är ännu bättre =)



URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/


 Viola, 22-årig tvåbarnsmamma

Jag fick också mitt första barn som nittonåring och hade inte heller funderat så mycket på det där med uppfostran. Det är så svårt att sätta sig in i hur ett litet barn verkligen fungerar inna n mn är där själv. Det finns så många olika sätt och inget är ju rätt för alla men det viktigaste trior jag är att man håller samma rutiner varje kväll :)



URL: http://mummyfied.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?