Det gör ont att föda barn
Publicerat den

Ååh, i natt hade jag en dröm där jag var gravid och skulle in och föda mitt första barn. Den är lite suddig men jag minns att jag visste hur det skulle kännas, och det var inte skönt. Jag var rädd! När jag vaknade från drömmen kom känslorna tillbaka av hur jävla ont det egentligen gör att föda barn. Ont ont ont. Det gör så jävla ont när hela underlivet spricker på en. Faktiskt, så gör det så ont att man inte vet vart man ska ta vägen. {Att bli sydd eller att få in ett rör där de tappar urin på en kan låta lite skrämmande kanske, men det känns inte. Verkligen: känns inte.}Man får helt enkelt bara acceptera det och sakta men säkert komma in i någon slags dimma där man varken är medveten eller omedveten. Vilken tur att kroppen går in i den här dimman, kan jag meddela er om. I och med att värkar och diverse andra smärtor har tagit kol på kroppen ett par timmar innan så är den ju rätt slutkörd när det väl är dags att börja krysta. Thank you Jesus.

Hur som helst, min poäng med det här inlägget är inte att göra gravida tjejer eller blivande gravida tjejer nervösa, utan det är väl mest att.. tja.. jag vet inte. Alla klarar det, även om det gör ont. :P Tacka dimman! Dessutom är det värt smärtan när man får se resultatet.. eller? ;}

Egentligen skulle jag vilja föda barn varenda dag, tack vare motionen alltså! Det sägs ju att en förlossning = ett marathonlopp. Vilken topptrim man skulle vara i! Jag var ju så trött att jag nästan var blind på det ena ögat efteråt. xD Men det gick över efter ett par timmar!

Ibland känner jag mig lite lurad. Jag gick igenom en ganska lång reda med graviditet och grejer utan att egentligen fatta grejen, tror jag. Nu sitter jag här 1 år efteråt och fattar ingenting. Har jag varit gravid? När händer det? ;O Hur var det och framför allt; har jag fött ut ett barn? ;O Näe, jag förstår det inte!

Ändå, bör tilläggas: så gör man det igen! Vi föder och föder, inga rädslor här inte! Äh, vatusan! Vi måste ju föröka oss så att vi inte dör ut. Det är något i kroppen tror jag som tränger bort de där känslorna så att vi vill göra det igen och igen. Eller tror och tror, är inte det bevisat förresten? :P



 Mia

Jag sitter här fem år senare o tänker: Gravid???? jag har aldrig varit gravid.. det liksom existerar knappt i huvudet att jag var gravid innan Maximus var här.. han har bara funnits här känns det som.. :)



URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?