Liseberg
Publicerat den

I helgen var jag & älsklingen på Liseberg - utan barn! Kände att jag ville vara lite egoistisk och verkligen göra sånt som jag gillar. Dessutom tror jag inte att Julia hade uppskattat nöjesparken i en så ung ålder. Tror att hon har alldeles för kort tålamod för att stå och köa till karuseller, plus att hon skulle vilja åka allt om & om igen! ;} Så det blev en barnfri dag då Davids mamma var barnvakt.
 
Hade otroligt roligt, och vädret var verkligen kanon! Inte en regndroppe och lagom med folk! Stod inte i kö längre än 20-25 minuter någon gång. Den första grejen vi gav oss på var Uppswinget. Snacka om sniglar när jag mitt i svingen blir getingstungen i armbågen. Getingjäveln krockade antagningen {eller vadå antagligen, de gjorde det!} med mig och åkte rätt in i skjortärmen och högg till. Det gjorde så jäkla ont, och orolig blev jag då jag inte fått stick på många år. Hur skulle kroppen reagera på detta? Vissa är ju allergiska som f-n! Som tur var blev jag endast lite svullen och sedan la det sig igen. Men det sved ordentligt nästan hela dagen.. Otur! :P
 
Nästa attraktion vi gav oss på var AtmosFear, även av mig kallad atmo som David hade väldigt roligt åt. Men jag gillar att förkorta namn.. Det gör jag alltid då det gäller smeknamn, hehe. Jag kan säga som såhär att jag var livrädd. Något så fruktansvärt rädd. Gjorde mig beredd på att dö, i princip. Fick alla möjliga varningssignaler och var nära att kissa på mig... ;p Men, jag gjorde det! Och det var inte alls så farligt! :D För att vara ärlig så njöt jag av utsikten, och Höjdskräcken tycker jag är 1000 gånger värre! Vet inte om det är jag som är knäpp eller vad det är, men jag tycker att AtmosFear känns säkrare och rejälare.
 
Åkte en massa annat också. Underbart när man kan åka allt. Än så länge har jag inte blivit gammal nog för att må illa av snurr och höga hastigheter! ;} Det tackar jag för, livet skulle vara så tråkigt annars! ♥ David hade tur att vinna stjärnvinst i Plopp, det som är så jädra gött. Sedan åkte vi Kållerado med en judisk familj. Pappan var så gullig med sin kippa, sitt långa skägg och sina svarta små solglasögon. Så glad hela tiden eftersom det var han som fick allt vatten på sig. ;} Själv köpte jag mig ett sånt där platshölje för att vara på säkra sidan. Man får inte vara dum ^^
 
Vacker augustikväll..



 Hanna

Vi va där också utan barn.. Eller ja, en liten i magen var ju med ;) Så jag åkte inte så mycket.. Men kul ändå! Och skönt med en heldag utan barn att kunna göra vad man vill på :) Ladda batterierna lite :)

Svar: Det kan vara skönt att vara lite barnledig ibland, men det räcker med en liten stund innan man saknar dem igen! ;) Så mysigt att ni ska få en till =) Snart halvvägs va? =)
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://hanniie1.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?