Modig
Publicerat den

Efter 4,5 timmar jobb i förmiddags åkte vi in till Skövde för att ta oss ett dopp! Vi befinner oss snart i mitten av juli, men den här sommaren är så kall hittills så självklart blev det inomhusbad. Mysigt det med, även om jag hade föredragit en solig & varm dag på badet här i Hjo.. Men men, man kan inte få allt! ;}
 
Julia är en riktigt modig tös. Hon och hennes söta armpuffar bildar det perfekta teamet, och hon är helt orädd. Jag vet inte hur många gånger hon sa "släpp" till mig och David när vi ville hålla henne där i det för henne djupa vattnet. Även i poolen utomhus, där det strömmar ordentligt då & då, ville hon "simma själv!". Såg så sött {men farligt!} ut när hon flöt omkring där i vattnet, hihi. Hon fick vatten i ansiktet flertalet gånger, men det var inget som störde henne. Efter ett par gånger lärde hon sig att hålla munnen stängd och knipa ihop med ögonen {gud vad gullig hon var då!!}. Men det bästa av allt! Den stora vattenrutschkanan! Vi åkte badring ner för den ett antal gånger, och då mådde hon bra! Även där helt orädd, hon bara slänger sig iväg!
 
Efter två timmars bad började Julias läppar skifta färg vilket innebar att vi gick till duscharna. Julia stod länge, länge där i duschen och ville absolut inte torka sig. Tvålade in lilla magen så gulligt också. Just det. Nu när jag la henne för natten så kollade jag i hennes blöja om hon hade bajsat. Följande konversation ägde då rum:
 
"Jag har inte bajsat, mamma."
"Näe, det hade du inte."
"Mamma vill kolla i min blöja."
"Mmm."
"Jag har ingen liten snopp, mamma.
"Näe, det har du inte."
"Jag har bara en liten rumpa."
 
Hahah. Älskar dessa givande samtal med mitt lilla gryn. Hon är mycket för rumpor & snoppar nu, haha. Kiss & bajs är inte lika kul. ^^  Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:
 
 
Fyndade en fin mössa till Julia inne på Polarn o Pyret för endast femtiolappen. Perfekt att ha på dagis sen i höst. Jättemjuk och mysig inuti också. Meningen var att jag skulle köpa en solhatt, vilket jag också gjorde när det regnade som allra mest! Har dock ingen bild på den.
 
 

Busungen hade, via sin dockvagn, klättrat upp i sitt fönster förut eftersom hon "bara ville titta på gräsklipparen". Farligt, men ändå fiffigt! Hoppas att hon lugnar ner sig snart, innan det sker en olycka.. Hon har faktiskt börjar trotsa lite, lyssnar inte riktigt på vad jag säger ibland. Springer iväg i affärer osv, vilket tar på energin kan jag tala om!
 
 
Älsklingen hjälpte mig att färga håret igår, skönt att slippa den sabla utväxten som så gärna vill visa sig hela tiden. Nackdelen med att vara mörkhårig är att utväxten alltid blir så "dassig". Blondiner blir ju nästan bara finare i lite utväxt, enligt mig. Orättvist! Klippte även av håret i början av veckan, känns kort men otroligt skönt att de slitna topparna en gång för alla är borta.
 
 
Så kort är det! Löshår nästa känner jag. Känner mig otroligt obekväm i denna korta frill.
 
 
Min snygging är också nyklippt och granner. Snart varit ihop i ett helt år! ♥ Känns helt underbart, han är mannen i mitt liv! ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?