Ja, hur länge hann vi
Publicerat den

vara friska nu egentligen? Ca 2 veckor enligt mina beräkningar. Natten till i dag var hyfsat hemsk, med en liten Julia som hade hög feber och som gnällde/skrek sig igenom timmarna. Ont i öronen, ont i halsen, ont i benen, det hade hon enligt henne själv. Lyckades få i henne lite vatten och alvedon var fjärde timme, så lite sov hon allt. {Tilläggas bör att hon sover på soffan nu, ser så skönt ut!} Ringde till 1177 i morse och frågade om jag borde åka till akuten eftersom hon bara skrek & skrek, men det var inte nödvändigt enligt sjuksköterskan som jag pratade med. Istället skulle jag höra av mig till vårdcentralen när de öppnade. Sagt & gjort, och vid 10-tiden var jag där och vi fick komma in. Julia var seg och ville åka hem, men hade ändå hunnit med en sväng i badkaret innan och hade på sig ordentliga kläder.

Ensidig öroninflammation, igen. Samma öra, men utan alla utslag på kroppen den här gången. Tycker synd om min lilla älskling, som ständigt åker på alla möjliga virus! Kåvepenin är i alla fall köpt, och det var en liten ful grej som hände under tiden jag var på apoteket. Det bevisar verkligen hur sjuka vi är i det här landet. När jag parkerade bilen utanför så kom en tjej uttravandes därifrån med en påse, samma tjej som hade gått in till läkaren innan oss. När vi väntade på vår tur så satt det en gammal gubbe och väntade också, och även han kom till apoteket när vi var där. Tänk vad medicin vi trycker i oss, va!? :O Men det är ju tur att den finns! :}

Happ happ. Med en sovande Julia i bilen for jag iväg till min studievägledare efter läkarbesöket. Han svarar aldrig i telefon, och det var väl tur det för jag ringde ett par gånger och tänkte avboka vårt möte. Men vi hann gott & väl, så det var ju tur att han inte behagade att svara just i dag! ;} Goda besked därifrån i alla fall, kommer nog få ett riktigt fint slutbetyg i slutändan, och han trodde faktiskt att jag skulle klara av att komma in på sjuksköterskelinjen! Hoppas! :} Var inne på undersköterska ett tag också, men äh! Det är lika bra att köra på stort från början, jag vill ju bli barnmorska! :}

Tror ni förresten inte att värsta skogshuggarteamet var på plats precis där jag parkerade bilen? Självklart. Eller huggar & huggar, sågar snarare! Motorsågar som skulle kunna väcka de döda på mils avstånd. Och där skulle jag bära över Julia från bilen till vagnen utan att hon vaknade. Försökte få någon form av ögonkontakt med snubben som sågade, men han vände ryggen mot och fortsatte sitt underbara arbete. Julia vaknade.

...men somnade åter efter ett par minuter i vagnen! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?