Fastställt sjukdom
Publicerat den

I morse var Julia alldeles rödflammig/prickig på hela överkroppen. Det första jag misstänkte var vattkoppor men efter någon sekund stod det klart för mig att symptomen inte stämde in där. Hon har ju haft feber nu sedan i onsdagskväll, varit snorig, hostig, slö och inte haft någon aptit. Det sistnämnda är högst ovanligt, hon brukar alltid äta som en häst! Jag ringde sjukvårdsupplysningen och efter en kvart kom jag fram. Helt otroligt! Jag var 5:a i kön men ändå tog det en kvart.. inte många som jobbar på söndagar kanske? Hur som haver, till slut kom jag fram och förklarade situationen. Den lilla damen i telefonen tyckte inte att det lät särskilt allvarligt och tyckte att vi skulle avvakta, alternativt gå ner till vårdcentralen i morgon, måndag. När jag blev lite småputtrig och förklarade mer kring hennes utslag så fick jag äntligen en tid på vårdcentralen i Skövde.

Avtalad tid var vi på plats och liksom förra gången så fick vi komma in direkt. Ingen jobbig väntetid här inte! Doktorn lyssnade på hennes lungor och hjärta {vilket kanske inte var så lätt eftersom hon skrek som en stucken gris!} och han tittade även i öronen och i halsen. Allting såg bra ut, eller? Nej, det gjorde det inte. Han konstaterade öroninflammation i höger öra. "/ Crap!

Fick penicillin {kåvepenin} och även en slemlösande medicin. Uuusch, kåvepenin smakar verkligen röv, men Julia rynkade i alla fall inte på näsan när hon fick det, även om hon inte direkt drack det med glädje. 2 ggr/dag i 5 dagar ska hon ha det här peniccilinet nu, sedan är hon förhoppningsvis frisk! Läkaren uteslöt inte heller scharlakansfeber, men om hon nu skulle ha det så kommer kåvepeninet ta bort det. Mitt lilla ♥

Skönt att veta vad det är i alla fall, så att hon inte behöver gå med feber och skit hur länge som helst!
Just det, jag passade på att köpa en örontermometer. Den var inte billig den jäveln. Över 600 spänn! Förhoppningsvis kommer den inte behöva användas, men det är ju betydligt lättare och bättre än en termometer i rumpan! Julia föredrar nämligen inte att ligga still en längre tid..

Såhär ser hela hennes överkropp ut! Som tur är så verkar det inte klia.



 Malin

Nämen usch då stackars liten! Hoppas hon kryar på sig snart!



URL: http://malinpaulssons.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?