Fix fix!
Publicerat den

Igår åkte jag och David iväg till Jönköping & Ikea, bland annat! Äntligen dags att inhandla nödvändiga saker till lilla bebisen - idag är det faktiskt bara 4 veckor kvar till beräknat födelsedatum! ♥ Vi gick coh strosade där inne i lugn och ro, och handlade alltifrån en bänk till badrummet, till en spjälsäng, madrass, kuddfodral till soffan osv. Lite smått & gott med andra ord, men allt lika nödvändigt! {I alla fall nästan..;)}
 
Efter Ikea gick vi in på a6 och köpte mer bebiskläder. Hade en body i stl 50, vilket jag tyckte kändes lite pluttigt.. Vi gynnade både Lindex och H&M när vi fyndade riktigt fina både bodys {ynka 40 kr!}, byxor, pyjamas, strumpor & mössor! Nu ligger allting snyggt & prydligt på en hylla i garderoben i sovrummet. Det ser inte så mycket ut för världen just nu, men jag har en liten tanke om att den där hyllan inte kommer räcka till särskilt länge! Känns helt underbart att vi näst intill är färdiga nu. Bebisen trycker på något så fruktansvärt. Inte neråt, men däremot uppåt & utåt! Hela magen är spänd och det svider något fruktansvärt! Den får gärna komma om typ, två veckor? :}
 
Med Julia var jag precis bombsäker på att gå över tiden, då de flesta i min släkt har gjort det med sina barn, Den här gången är jag bombsäker på att jag inte kommer gå över tiden... Vilket antagligen tyder på att det är precis det som jag kommer att göra! :D
 
Efter a6 och lite mat på Mc Donalds, vilken för övrigt inte alls var god, {jag tar alltid en QP och blir alltid nöjd. Men den här var typ, bränd? Och hade nog legat en stund.. Blää!} så åkte vi vidare mot Babyproffsen! Aldrig besökt den butiken där nere innan men jösses så stort det var! Satt ihop med en leksaksaffär nämligen! Det hade nog Julia gillat misstänker jag, men hon fick vara hos mormor & morfar under tiden. Där fann vi i alla fall både skötbädd, amningskudde, spjälskydd & ett myggnät till bebisen. Underbart, och jag är mer än nöjd! Något som däremot var lite jobbigt {men ändå skrattretande} var att vi fick vänta väldigt länge i kö för att betala! Där stod nämligen ett spån till mamma som hade tömt sina barns spargrisar på säkert, 500 enkronor? Det stackars biträdet i kassan såg alldeles svettig ut då han såg hur kön blev allt längre, och de där jäkla mynten aldrig tog slut! Men ut kom vi till slut, när en tjej fick öppna nästa kassa, och vi kunde fara hemåt! Nöjda & glada och inte ett öre kvar!
 
Magen en morgon för ett par dagar sedan! Och sötnosen i bakgrunden, hihi.
 
Däckad katt i fredagskväll..
 
Mina måsten innan läggdags! Helosan är för mina torra käringhänder.
 
Inte en instagrambild! :O Såhär ser vårt sovrum ut i skrivande stund, och spjälsängen står längst bort till höger. Secret.. ;} Nejdå, bild kommer snart! 3 sängar men ändå gott om plats! Vi har flyttat in Julias säng till oss då vi var trötta på att sova med hennes fötter i våra ryggar. Nu somnar och sover hon jättebra i sin lilla säng, och vi får väl se om hon vill fortsätta sova där även när bebisen kommer och risken för högljudda nätter ökar.. ;} Men för min del gillar jag att alla sover tillsammans. Då kan jag ha koll på att hon andas.. ;}
 
Nu längtar vi allihop efter dig bebis! ♥ Julia frågar gång på gång när bebisen kommer, och vill att den ska komma ut NU! Sötnosen. Men förhoppningsvis har vi honom eller henne här om fyra veckor! ♥



 Beatrice, mamma till Devin och Lili ❤

Vilket snyggt sovrum! Önskar att vi hade plats för barnens sängar inne hos oss, men det går inte. Men tids nog lär de sig väl att sova hela nätterna i sina egna rum ;)

Svar: Tack Beatrice! :) Det är allt lite mysigt, men det kan nog bli riktigt varmt när vi allihopa (+ en katt!) sover där inne, haha. Förhoppningsvis känner Julia själv att hon vill sova i eget rum sen, om hon blir störd av bebisen. Men då har vi i alla fall gjort det på ett tryggt sätt så att hon inte känner sig ivägkörd av oss. :} Typ: bebisen får sova med oss, men inte du! Haha, men jag hoppas och tror att det blir bra! :D
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://beabus87.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?