F r e d a g
Publicerat den

Idag känner jag mig mycket piggare! Vaknade upp kl 7 i morse med huvudvärk, liksom jag hade när jag gick till sängs igårkväll. Ögonen liksom svider om man har de öppna, så blunda är ett skönt alternativ idag. Dock inte helt acceptabelt av lilla Julia som inte vill se sin mor ligga och blunda på hennes golv. "Du fåj INTE vija! Upp mä dej." Förmiddagen ägnade vi åt att klä av och på hennes minibarbiedockor. Hon var mäkta stolt när hon faktiskt fick på en tröja och ett par byxor alldeles själv. Och lite sur på mig som ville ge henne ett hjälpande finger då & då! Nu ligger hon och slumrar så gott i soffan, och Sessan ligger en bit ifrån och gör detsamma. Jag borde kanske göra likadant jag också?
 
Har nu tagit mig en järntablett i form av Niferex. Hoppas att värdet har stigit en smula till nästa träff med barnmorskan! Jag började på 130 och målet är att vara där igen när det är dags för förlossning. Iiiih, jag längtar! Fick igår fylla i ett litet papper angående rädslan inför förlossningen. På en skala skulle jag rita ett kryss där min oro befann sig.
 
Inte alls orolig ---x------------------------------------------------------------------- Mycket orolig
 
Som ni ser så är jag inte så jätteorolig. Anledningen till att jag ens gick in några streck är att jag långt inne i mitt huvud minns att det inte var fullt sådär skönt som man kan föreställa sig. Att det gjorde bra ont! Snacka om att "trycka ut en melon" faktiskt stämmer ganska bra in som förklaring! Jäsiken alltså. Inte undra på att man går sönder! Men jag vet att man idag får väldigt bra vård, och jag hoppas att jag har lika mycket tur med mysiga barnmorskor som sist! Skulle nog faktiskt inte ha hjärta till att klaga face to face på en människa, och säga att jag inte vill ha kvar henne. Även om det skulle vara behövligt!
 
I skrivande stund rör sig bebisen där inne. Kan det vara min gigantiska kopp med kaffe som satte fart på godingen? Kan inte fatta att jag faktiskt har ett sug efter kaffe lite då & då. Oftast brukar man ju ha svårt för olika lukter/dofter som gravid {och då särskilt kaffe har jag hört} men inte för min del - den här gången! ;}
 
 
 
Nu vaknade Julis! Kram på er






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?