Ledig tisdag
Publicerat den

Tisdag idag vilket tyvärr innebar en ledig dag för mig. Vill ju jobba mer! Inte att det ska gå två veckor mellan varje pass.. Även om det fysiskt sett säkert är jättebra att vara i viloläge, så säger ändå hjärnan att det bästa är att arbeta lite grann i alla fall! Känns ju sådär att David ska stå för det mesta av alla utgifter! "/ Menmen, nu är det som det är! Jag hinner jobba.. Har ju 43 år kvar till pension! ;}
 

Jag har än så länge satt på en maskin tvätt, vikt redan tvättad tvätt {som hängt hela helgen..}, strukit och lagt in i garderoberna! Dessutom hann jag skrubba & städa i ordning lite i städskåpet. Stod vidriga flaskor med gammalt rengöringsmedel längst in, längst upp som bara var att hiva!
 
Nu tänkte jag att jag skulle ta en kort paus och blogga lite. Skriver ju inte alls mycket om graviditeten vilket är så fruktansvärt trist! Har dock införskaffat mig en fyll-i-bok om graviditeten, men det kändes verkligen som att det var i senaste laget! Började fylla i den i vecka 31 liksom.. Har ju ingen aning om hur jag mådde & kände för 7 veckor sedan, eller för 20 veckor sedan!
 
Min lilla älskling är på dagis idag igen! Det är då jag hinner blogga.. ;} Dagen till ära påbörjade dem Knopp, Knytte & Mulle! Förra året vid den här tiden var ju vädret helt annorlunda och man kunde vara utan vantar & overaller. Idag var det dock flera minusgrader och en hemsk vind! De skulle gå en lite promenad, men sedan äta den medhavda matsäcken inomhus! Tack & lov! :} De har ändå skjutit upp starten med två veckor redan.. Hoppas verkligen våren närmar sig! 
 
Julia var ovanligt medgörlig i morse! Åt frukost utan problem {fruktsoppa & rostad smörgås}, borstade tänderna hyfsat duktigt samt klädde på sig ordentligt! Det som förvånade mig var att det hux flux dök upp ett fult ord från hennes söta mun! Vi satt och pusslade lite snabbt innan vi skulle trava iväg, då hon pekar på pusslet och säger "hejvette vad många djur det fanns!". Jag blev mållös, haha, men sa ingenting utan låtsades inte om det.. -_- Dock kom ordet igen en stund senare. "Hejvette vad mycket kläder jag måste ha på mig!". När jag frågade vem som brukade säga det ordet så var det stackars mormor som blev anklagad av Julia, haha! Hon luras mycket nu för tiden.. så man ska inte lita på allt hon säger. Mycket är påhitt! Lite roligt var det ändå, hahah. Tänk att min lilla bebis kan prata själv.. Om än inte bara fina ord. ;}
 

Från graviditetsboken! Det märks tydligt att jag gick på ett gymnasium där man använde dator, och inte penna. Ursäkta handstilen med andra ord.






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?