I morgon..
Publicerat den

I morgon är det dags! Då är det slut på sommarlovet och dagis och skola drar igång. Äntligen! Har faktiskt längtat och hoppas på att det kommer bli så pass roligt som jag tror att det kommer bli. Henry får sig en mjukstart i morgon och är bara på dagis mellan kl 9-11. Med David. Och med Julia! Själv går jag fram till 16:00 så det blir en hyfsat lång dag för mig. Dock har jag sett på mitt schema att jag på torsdag och fredag inte slutar förrän 17:15.. Kul! Jag hoppas på att schemat kanske får sig några små ändringar. Igår var jag inne på skolans hemsida, eller ja, min inloggningssida, och såg min klasslista. Vet ni? Det kommer gå en till som heter Melinda i min klass! Haha, så roligt! Det har aldrig hänt förr. Jag är ju nästan ensam om det namnet jämt. Tror till och med att jag är ensam om det i min stad!
 
Idag är det mycket att tänka på. Nu under morgonen har jag och David gått igenom vår ekonomi och sett exakt hur mycket vi får in varje månad samt vad vi gör av med. Kan säga att det blev ett rejält lyft att gå från föräldrapenning till CSN-lån. {Jag vet att det ska tillbaka sen och att det bara är lånade pengar, men det är jag inte orolig över.} Vi gjorde ett litet impulsköp och köpte oss en torktumlare för några tusen nu under helgen. ÄNTLIGEN SLIPPER JAG HÄNGA UPP UNDERKLÄDER TILL FÖRBANNELSE OCH MÖJIGTVIS ÄVEN SLIPPA KÄNSLAN AV RIVJÄRN NÄR MAN TORKAR SIG EFTER DUSCHEN! :D Det känns grymt bra. Hur kan man leva utan? Vi gjorde det nu i tre månader, och visst, det gick ju. Men nej, roligt var det inte!
 
Förutom ekonomin då så gäller det ju att tänka på dagis och allt som hör dit. Kläder ska läggas fram kvällen innan då David var lite orolig för att inte klä dem rätt {och snyggt} på mornarna, hihi. {Igår tog han på Henry en orange tröja och ett par gröna byxor vilket fick grannarna att kalla honom för moroten..} Och lika bra att Julia får vara med och välja eftersom hon är ganska kräsen. Hon tar inte på sig vad som helst. Gärna ska det vara mycket mönstrade kläder, och tyvärr passar det ju sällan ihop. Ibland låter jag henne hållas, men då & då kan det ju se rent förjävligt ut. ;} Lite skoj ändå! Ibland måste de få bestämma själva. Men om Julia skulle få bestämma så vill hon JÄMT bestämma. Hon tycker det är hemskt att barn aldrig får bestämma allt. "Alla får göra vad dom vill!" är hennes motto.
 
Nu kom Julia precis hem efter att ha sovit hos sin pappa i Skövde en natt. Hon var bara borta i ett dygn så det gick riktigt snabbt! Hon är dock redan över hos grannen och leker med pojken där. Det skiljer bara ett år mellan dem så de leker bra. Julia har blivit lite av en pojkflicka tror jag minsann. Inte alls lika intresserad av dockor som jag själv var som barn. Leker nog faktiskt aldrig med dockor! Det som gäller nu är tv-spel, klippa i papper och fylla i målarböcker. Pärla arm- och halsband tycker hon också om. Utomhus åker hon gärna fyrhjuling, hoppar studsmatta, gör soppor i hinkar {vatten med klippta växter i..}, springer omkring med ficklampor på nätterna och leker tjuv samt klär ut sig i roliga dräkter. Låter som ett ganska roligt liv ändå? ;} Och just det.. surfplattan får vi inte glömma! Både spel och filmer på den hinner hon med varje dag!
 
Nog om det. Igår åkte jag på världens skit. Framåt eftermiddagen börjar jag få ont i nästan {sådär som man kan känna om man tagit för mycket eller starka näsdroppar, det riktigt värker alltså!} och ju mer tiden gick så började jag känna mig öm i kroppen som om jag hade hög feber. Blev dödstrött och yr i huvudet och låg i soffan resten av kvällen. Mamma tipsade om echinacea som jag nu druckit ett antal av. Känner mig betydligt bättre idag och vet inte riktigt vad som hände igår. Panik fick jag i alla fall, för inte vill man vara sjuk sin första skoldag!?
 
Ska dricka mer echinacea idag och hoppas på att jag mår lika bra i morgon som idag!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?