Kalashelg
Publicerat den

Jösses mössa vad denna helg har gått i ett! 

I lördags, alltså igår, var det släktkalas här hemma för de två barnen. Omkring 25 personer var vi, och oj vad jag har bakat! Det bjöds på kärleksmums, hallongrottor & en citronkladdkaka. Mums! Godare än en vanlig kladdkaka kan jag säga. Och lätt att göra! :) Dessutom blev det två tårtor, med jordgubbar, vindruvor & blåbär. 

Vädret var fint, barnen fick så mycket fina presenter & alla var förhoppningsvis nöjda! Själv hade jag mardrömmar både natten till igår & natten till idag! Jag har varit sjukt rädd att något ska gå fel, varför vet jag inte..?! Rädd att missa något, haha. Något efterlängtat kom även på plats.. Studsmattan!! Det her hoppats ordentligt på den trots att den bara stått här i några timmar. Bådar gott! 

Julias allra första barnkalas ägde idag rum, och det är en nöjd tjej som sitter i soffan och pärlar nu. Hon är inne i en riktig pysselperiod nu och pärlar, klistrar, målar och grejar mest hela tiden. Fint blir det! :) 

10 barn hade vi bjudit men då en var sjuk och en inte kunde så blev de 9 barn allt som allt. 10 med Henry! Vi bjöd på cake pops, hallongrottor & jordgubbstårta. Barnen åt väl inte sådär jättemycket, utan ville hellre leka, haha! Lite tårta finns allt kvar i kylen, ska nog ta mig en bit sen. ;) 

Då barnen lekte så bra av sig själva så behövdes inga större lekar. Lite dans och fiskedamm fick det bli! :) Hade helt missat att det ingick godispåsar i "kalassetet" jag köpt på Dollar Store, och i ren panik letat påsar land och rike runt. Hittade cellofanpåsar på Lagerhaus som tillsammans med lite snöre fick agera godispåsar. Mycket snyggt! :) 

Blev lite dåligt med bilder från kalaset då jag mest sprang hit & dit, men jag hade det riktigt trevligt & hoppas att alla andra kände likadant. Nu ska jag slappna av och förhoppningsvis sova gott inatt! ;) 

Puss & kram











 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?