Ett nytt ämne
Publicerat den

Dags att skeppa iväg ännu ett inlägg känner jag!
 
Den här veckan har vi ännu ett grupparbete {nästan allting är grupparbete vilket jag hittills älskar!} och det innebär för mig och min lilla grupp att vi kan ha mycket hemstudier. Då det både är jag och ännu en tjej som är tvåbarnsmammor är det väldigt skönt att inte behöva åka in till skolan varje dag, med tanke på dagis.. Jag var inne i Skövde igår och i måndags, men resten av veckan ska vi stanna hemma. Skönt att slippa åka! :}
 
Vi har börjat läsa ännu en kurs parallellt med den vi läste innan. Den första kursen var Omvårdnad - ämne och profession, och den andra kursen heter Anatomi & fysiologi 1. Nu är vi alltså inne på den senare och har ett grupparbete om det. Det ska både skickas in en skriftlig uppgift, samt att vi muntligt ska prata och redovisa om det - med powerpoint! Även om det låter otroligt så kan jag säga att jag har haft väldigt stor nytta av att ha gått på IT-gymnasiet inför den här utbildningen. Det som kändes jobbigt och svårt där återkommer även här, och nu är jag tacksam för att jag i alla fall har ett hum om vissa saker. Referenshantering, källkritik, SVENSKA osv.
 
Hela förmiddagen har jag återgått till den kära naturkunskapen. Jag skriver nämligen om atomer, elektroner, jonbindningar, vätebindningar - ja ni hör ju själva hur oerhört intressant detta är. På ett sätt känns det ganska långt ifrån vad jag kommer att arbeta med som sjuksköterska senare {sprutor osv} men samtidigt förstår jag ju att allt är viktigt att veta om. Det är ju ändå pga. dessa små illbattingar till atomer som vi faktiskt existerar! Och återigen måste jag bara få skriva att WOW, vad roligt det är att utbilda sig! Hade jag haft samma uppgift för några år sedan i skolan hade jag gett upp för länge sen. Svårt = tråkigt = ointressant och dötrist! Men nu är det som att jag har en helt annan energi och intresse kring detta! Jag vet att allting måste göras om jag ska klara av det här! Det känns nästan lika otroligt som när min sötsug försvann för några dagar där i våras nångång. Jag förstod verkligen inte vad som hände, men gladde mig åt att kunna gå förbi chokladen inne i affären utan att tvingas köpa någon. :} Där och då kände jag att jag kanske skulle utbilda mig till PT då jag var så glad i att träna och äta nyttigt! Men ni såg ju hur det gick.. I'm back on track! Godis nästan varje dag, läsk, FIKA {min last här i livet} och annat smått och gott. Men jag orkar faktiskt inte tänka på det mer. Jag gick omkring hela mammaledigheten och fokuserade på mig själv och min jävla kropp. Nu skiter jag i den. Den får se ut hur fan den vill. Huvudsaken är att min hjärna fungerar! ;}
 
Men på tal om utseende i alla fall, så var jag och hämtade ut sjuksköterskekläder häromdagen, som vi senare ska använda i skolan när vi "leker" sjuksköterskor. De har nämligen inrett det som så att det liknar ett sjukhus på ena våningen, och det ska bli himla kul! Först tänkte jag vara helt korallfärgad {det är T-shirt och byxor}, men senare blev det korallfärgad överdel och mörkblå {ser svart ut} underdel. Fanns även vitt, men mitt hår ser så himla gult ut om jag har vita kläder. ;}
 
Just nu är det väldigt lugnt & skönt här hemma, men snart ska jag hämta hem barnen från dagis. Hoppas att det har gått bra. Henry är väldigt ledsen när jag går, och Julia har utvecklat något anti-dagis humör. Allting är dumt och fult och tråkigt. Vi får väl se hur hon är när jag hämtar henne. Hon har ett ganska taskigt morgonhumör, och det brukar ju tack & lov vara borta när jag hämtar henne på eftermiddagen! :}
 
Mobilbild från igår då Julia ville att jag skulle ta en syskonbild på dem när de matchade i sina mössor! :}
Henry får ha jackan i stl 92 uppkavlad på ärmarna. :'}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?