Gammalt inlägg - Inskrivning 15/10
Publicerat den

Det här inlägget skrevs hösten 2012, jag hittade det bland mina opublicerade inlägg. Så mysigt! ♥

När jag och David träffades förra sommaren så pratade vi ganska snabbt om barn. Att det var något vi absolut ville ha, och inte inom en alltför lång framtid. Men vi ville ha några saker fixat för oss först. Jobb, boende, körkort och sådär. Med det mesta fixat så bestämde vi oss i våras/somras att vi nu i höst skulle försöka. Vi var även lite petiga med att lilla bebisen inte skulle behöva komma för sent på året, utan gärna det första halvåret. Jag ville inte ha för långt mellanrum mellan barnen heller, då jag tror att de kommer närmare varandra om de är i liknande ålder. :} För skojs skull räknade jag lite på när jag skulle ha min ägglossning, något jag aldrig gjort innan. Jag minns inte exakt när jag skulle ha den, mer än att det var i början av augusti. Min senaste mens hade jag den 21 juli. När tror ni att det tog sig då? Otroligt nog direkt. Jag blev lite chockad, för jag trodde inte att jag var så pass fertil, hehe. Det trodde inte barnmorskan heller, så vi ser det hela som ett litet mirakel. ♥ Vilket såklart alla barn är!! Hade som vanligt en urinvägsinfektion någon gång där i krokarna, och vi pratade på vårdcentralen om att vi skulle göra en njurröntgen vid nästa mens eftersom detta tydligen inte görs om man är gravid. Jag sa lite försiktigt: "men tänkt om jag inte får någon mer mens...? Jag kanske är gravid..?" Haha, det trodde läkaren absolut inte att jag skulle bli så fort. Hade ju slutat med p-piller för bara någon vecka sedan!
 
Och nu då..
Yes, äntligen känns det som att det är på riktigt!! Klockan 10:30 i dag var jag & Julis på plats nere på MVC eftersom jag äntligen skulle skrivas in. Är i dag i vecka 12+2. Fick ha en annan barnmorska än den jag brukar ha, men det gjorde absolut ingenting för hon var superbra hon också. Och lilla Julia skötte sig jättebra. Lite blyg i början, men sen satt hon på golvet intill mig och lekte med gosedjur och någon gammal juicepress, haha!
 
Vi pratade & jämförde den här graviditeten med den förra, och kom väl i stort sett fram till att de inte alls liknar varandra. Har mått bättre än vad jag någonsin kunde förställa mig, med endast lite illamående på morgonen innan frukost. Men det är ingenting jag klagar på! :D Ingen spya så långt ögat når!
 
Blodprov togs i både armveck & långfinger, och Julia var väldigt fascinerad då hon tittade på. "Du är JÄTTEduktig, mamma!" sa hon när jag var färdig. Blodvärdet såg bra ut och även urinprovet. Det enda som jag var "orolig" för var mitt blodtryck. Orolig var väl fel ord kanske, men jag sa det när vi kom fram till MVC att jag absolut ville kolla upp det eftersom jag blir så otroligt trött fort när jag rör mig. Klarade knappt 1-2 km ner till MVC liksom.. Måste ta tag i träningen, då det tydligen är det enda som hjälper. 98/58 låg det på nu.
 
Blodvärdet låg på 130, kanoon! :D
 
Vikt: 68,9 kg
Kommer ju väga långt över 80 kg även den här gången....
 
Fick även tid för ultraljud. Den 22 november kl 09:30. Den dagen blir Julia 2½ år gammal, och både hon, jag & min mamma har namnsdag. Cecilia är det då. Ska bli så himla mysigt, längtar! Att få se den lille sötnosen ska bli alldeles underbart.
 
Fortfarande svårt att inse att jag ska bli tvåbarnsmor, David pappa för första gången & min lilla Julia STORAsyster! Ska jag vara helt ärlig så berättade vi det för henne samma dag som vi plussade. Hon har pratat mycket om en lillebror, men om det beror på att hon har några särskilda förmågor att se in i framtiden, eller om vi helt enkelt har läst om Emma & Lillebror för mycket, det låter jag förbli osagt. ;} Självklart hoppas vi varken på det ena eller andra, utan är tacksamma och glada för vad det än är för liten krabat. ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?