BVC - 1 ½ årskontroll
Publicerat den

Igår var vi på BVC för Henrys försenade 1 ½ årskontroll. Egentligen hade han en tid för detta redan i november när han faktiskt var 18 månader, men pga. sjukdom ville jag inte att han skulle ta MPR-sprutan då så vi har ställt in det både en och två gånger. Men nu var det äntligen dags, och även Julia fick haka på då de kom direkt från dagis. Hon ville först inte följa med eftersom hon inte ville höra honom bli ledsen, men hon hade tyvärr inget val.. Först hann vi leka lite i lek/väntrummet innan det blev vår tur. Henry var lite nervös men skötte sig fint ändå. Han fick bygga ett litet torn av klossar, och sen pratade vi (mest om mig och min utbildning faktiskt..) om hur han sover, äter och ja, det vanliga ni vet!
 
Vågen visade på 13 260 gram och mätstickan visade 87 cm lång. Huvudomfånget låg på 50,8 cm. Han följde sin kurva perfekt och ligger ett snäpp över medel på samtliga värden. Känns som att mina barn är väldigt stora (även Julia är ganska lång för sin ålder), vilket för mig är märkligt då båda mina barn har korta föräldrar. Dels jag, som bara är 163 cm lång, David är runt 175 cm och Julias pappa är också något liknande. Men vem vet! Det kan ju stanna av sen i skolåldern. Jag fick ju lära mig i skolan i höstas att kommer man tidigt in i puberteten så blir man som regel "en liten vuxen". Stämmer in på de som jag känner. ;} David t ex. Tidigt in i puberteten men sedan växte han inte mer än det. Och samma gäller för mig. 13 år var jag, och min kropp ser likadan ut idag! :} Ibland använder jag tröjor som jag har haft på mig i skolkatalogen. :O Dock sitter de lite mer tajt över magen..
 
Pappa och min bror däremot! Sena som bara den! Inte förrän i 15-16 års åldern började de växa och idag är de riktigt långa. Över 180 cm i alla fall! :}
 
Hur som helst. Jag tappar tråden här.
 
Sprutan!
Han fick ett stick i vänster lår och skrek till eftersom det gjorde ont att få den. Skrek i någon minut men sen var det bra. Och har ingenting sagt efter det, inte ens pillat på plåstret! Jag levde i tron om att den sprutan gav feber samma kväll, men så var det tydligen inte. Skulle han bli sjuk {som inte var så troligt, men så säger de ju alltid och sen blir barnen sjuka ändå..} så kommer det tidigast 5 dagar efter att sprutan tagits. Då hinner jag med andra ord med min tenta på fredag utan en massa sjukdomar på det, förhoppningsvis! :}
 
Ny tid blir det när han är 2 ½ år. Jag hinner inte med! Min stora lilla pojke! :O Och Julia fyller snart 5. Nej, nu svimmar jag,
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?