Sjukling
Publicerat den



Idag har jag ännu en självstudiedag eftersom det i morgon är dags för seminarie och redovisning för mig och min grupp. Älskar dessa självstudiedagar då jag oftast hinner med ett och annat på hemmaplan också, till skillnad från när man är ute på VFU hela dagarna..
 
Dagen började med att Julia kände sig lite varm och slemmig i halsen, så det blev inget dagis för hennes del. Hon sitter just nu i den nyrenoverade delen av allrummet och kikar på film och har fått i sig lite mat {hennes favorit: fiskbullar och makaroner med ketchup..}. Henry fick åka iväg til dagis på egen hand, liksom igår när Julia åkte med in till Skövde med mig och träffade sin pappa medan jag pluggade med min grupp! Bra när man kan vara lite flexibel! :} Tydligen hade det igår gått jättebra för Henry, även om han till en början tyckte att det var konstigt att bli lämnad där utan Julia, och jag hoppas på samma resultat idag! Lämningen gick bra i alla fall, han behövde bara vara nära en stund innan han följde med den ena dagisfröken för att leka lite. Lilla pojken.. Ibland känns det konstigt att jag lämnar bort min BEBIS, men samtidigt är han ju snart 2 år! Bara två månader kvar.. Talet har inte riktigt kommit igång än, och mestadels använder han bara ett ord för att göra sig förstådd. Någon gång har det hänt att han sagt "pappa, kom!", och det är ju storslaget, haha! Jag typ: vaa? Hörde jag rätt!? ;}
 
Plugget har i alla fall inte blivit lidande trots att Julia varit hemma utan hon har varit riktigt duktig. Medan jag satt i Skype under några timmar i förmiddags med studiegruppen hann hon både dega (Play-doh), äta två apelsiner och titta på film. Sedan tröttnade hon dock, och vi ritade lite tillsammans i hennes rum.
 
Resten av dagen ska gå ut på att läsa på inför i morgon, samt skriva ner lite reflektioner {minst 6 A4-sidor text} som ska vara färdiginlämnade på onsdag nästa vecka. Veckan därpå är det tenta och sedan är kursen slut. Och det lär också jag vara..
 
Kommande kurser ser jag dock fram emot! Mikrobiologi och Hygien, samt Kommunikation i omvårdnad. Jag skulle ju lika gärna kunna komma med inställningen att det låter jobbigt och tråkigt, men då lär jag ju inte komma någon vart!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?