Shopping till lillan
Publicerat den

Bara för att man råkar vara barn nr 3 så behöver ju inte det automatiskt betyda att man måste ärva allt från storasyskonen, även om det är väldigt smidigt att vi redan har det mesta till både kille & tjej! :) Shopping pågår för fullt här hemma, trots att det faktiskt är 73 dagar kvar.. Men tiden går fort och snart närmar vi oss, då är det skönt att veta att man har litegrann redan. Och framför allt: sprida ut kostnaderna lite så att vi inte står där med ett miljonbelopp sen när det är en vecka kvar till beräknat!
 
Vi var inne i Skövde i söndags och råkade få med oss lite smått och gott hem. Bland annat skötbädden nedan då det var 50 % på den inne på Babyproffsen. Vi har fortfarande kvar en skötbädd efter Henry, en blå med Pingu på, men den är ju inte jättefräsch efter 3 års användning. Och sen är jag som jag är: tror jag att jag väntar en flicka så köper jag inget blått. ;} (Dock gjorde jag just det.. i söndags.. en body från Newbie som var ganska mycket blå faktiskt, men även rosa, vit och med spets, hah! Det var Julia som såg den och jag kan ju inte säga nej till henne!). Julia fick faktiskt en klänning hon också, i samma mönster! Tanken är att hon ska ha på sig den nästa vecka när vi ska på fotografering. Dags att föreviga familjen igen (senaste gången var när Henry var någon månad gammal) och det ser jag både fram emot och inte. Känner mig inte jättefräsch direkt, men resten av familjen kan säkert väga upp min icke stundande skönhet, haha. Fotografen är dock grym och hittills har jag inte sett ett enda foto från henne som inte varit underbart, därför tycker jag inte (och hoppas inte!) att vi är undantaget. ;)
 
Nyligen klickade jag också hem en åkpåse till bebisen. ↓ Jag kände och klämde på den inne på Babyproffsen också, men då den var 209 kr billigare på internet så slog jag till där istället. Haha, jag är så snål!! Men jag är faktiskt arbetslös och har inte mycket till val. Igår fick jag en sådär jätteskön känsla i hjärtat när jag var och handlade. En fattig människas känsla antar jag. Jag pantade burkar och flaskor för 42 kr, samt att jag återanvände gamla påsar när jag handlade mat! Hahahah, finns det någon goare känsla!? Dels att bli av med skräp hemifrån och dels kunna spara 4 spänn genom att inte köpa nya plastpåsar. Herregud.. David skäms kan jag säga. Men panta är bra för miljön tänker jag..
 
Men tillbaka till åkpåsen! Så mjuk och fantastisk! En ny åkpåse behövde vi egentligen inte då jag fortfarande har kvar en fräsch, svart påkåse som jag faktiskt vann (!) till Teutonian för ett par år sedan. Men då vi beslutat oss för att ha kvar samma vagn som vi hade till Henry så kände vi ändå att en ny åkpåse vore roligt. Dessutom är vagnen svart och det är ju inte roligt att ha för mycket svart heller. Att bebisen kommer i november är också en sådan grej som gör oss lite osäkra på om det verkligen behövs en ny vagn? Tänk om det blir en vinter full med snö och att det faktiskt inte blir så många promenader? Hmmm.. Näe, Teutonian blir bra!
Gipsavtrycket var faktiskt Davids idé och därför klickade jag hem ett set igår. Spännade! Har aldrig testat det innan så det ska bli spännande. Men två frågor: ska man ha bh på sig? Är det någon av er som har gjort avtryck? :) 
 
I övrigt är det lite kläder, ett spjälskydd och lite nya påslakan som behöver införskaffas. Än så länge har vi 3 bodys, 1 pyjamas och 2 par strumpor som jag köpt från Newbie på Kappahl. Samt allt vi har kvar från Julia och Henry förstås. Jag sålde dock av väldigt mycket när vi flyttade till huset så det ska bli roligt att gräva fram lådorna på vinden och se vad jag har kvar. Kan inte tänka mig att jag sålt det allra finaste då jag ständigt haft i bakhuvudet att jag gärna vill ha fler barn. Än är jag inte klar ska ni veta! Samtidigt har den här graviditeten utvecklas till något väldigt tungt och påfrestande vilket gjort att ÄNNU en graviditet i framtiden känns ganska avlägset och långt borta just nu. ;) Vi får väl se hur det blir med den saken, haha. Med tiden glömmer man lätt hur det var.. Egentligen är det väl inte förrän på förlossningen som man i sina dödssmärtor undrar vad tusan man tänkte med när man var "sugen på en till"!? Kan ni förstå hur otroligt klen jag känner mig? Jag tycker att det är tungt nu, graviditet tre, men vissa är gravida 10-15 gånger! Hur gör man!? :')
 
Näe, nu ska jag ta tag i barnens rum! Henry är på sitt nya (!) dagis och Julia är i skolan. Stora barn! ♥ Henry är dock ingen dagiskille verkar det som, han grät och grät när jag lämnade honom i morse. 15 h/veckan går han nu, men tanken är att han är hemma med mig på heltid när lillan kommer. Det blir nog lugnast så för alla. Men rummen var det ja! Det gäller att passa på när ingen av dem är hemma och ska "hjälpa till" (göra det ännu stökigare!)
 
Kram på er!
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?