Händelser från dagen
Publicerat den

Här hemma råder sjukstuga för fulla muggar.. Julia verkar ha åkt på någon form av influensa som inte vill ge med sig. Vi trodde att hon var på bättringsvägen då hon varit pigg i flera dagar nu, men för några timmar sedan kom febern tillbaka. Undrar vad det kan vara?! "Förstör jag för dig nu när du inte kan åka till skolan i morgon?" Undrade sötnosen förut. Lilla plutt! På ett sätt: ja. Jag skulle behöva höra de där föreläsningarna, men samtidigt måste det ju gå att läsa in i efterhand. Men det sa jag självklart inte till henne. Så hemskt att hon ens undrade! Jag blev dålig i söndags med feber, men nu har jag enbart en besvärlig hosta kvar att tampas med.. En sådan där man hela tiden harklar sig och inte riktigt har sin rätta röst! 

På tal om annat så håller David och jag på att planera husets framtid. Planen är att ta oss till banken inom kort för att se om vi ens får låna något :') Det får vi hoppas, haha. Vi skulle så gärna vilja byta panel på husets båda gavlar då förra ägarna målat samma plankor ungefär 100 gånger med Ö&B färg! Kanske inte bästa kvalitén.. Dessutom vill vi få bort de vassa och hårda plattorna på baksidan där barnen gärna ramlar och slår sig och istället få dit trall. Snacka om i-landsproblem när man inte kan bestämma sig för vad man "vill ha". Skäms över att ens känna den känslan! Usch, borde vara tacksam att jag ens har tak över huvudet - vilket jag också är! :) 

Idag gjorde jag något som jag borde ha gjort för länge sen - jag sa upp våra gymkort! Vi har gett 500 kr/mån senaste året HELT I ONÖDAN då vi inte utnyttjat det alls. Förstår inte att vi inte fått tummen ur tidigare?! Planen har alltid funnits i och för sig, att jag SKA dit och träna.. Men orken har inte funnits. Eller lusten. När Henry var bebis tränade jag flera gånger i veckan, och jag sa det till tjejen på gymmet: är jag mammaledig någon gång igen så kommer jag tillbaka. ;) Det är banne mig enda gången jag tycker att jag hinner. Sedan har jag blivit fet på kuppen också, haha. Får skylla mig själv. Skämdes nästan när jag gick in på gymmet förut med tanke på hakorna som bosatt sig på mitt ansikte som inte fanns där på mitt förra besök. Höhö.

Ska försöka vara lite duktig i morgon trots allt, och försöka läsa lite om det som sägs på föreläsningarna. Fick dessutom vetskap om min kommande praktikplats idag. Om några veckor ska vi ut och se hur det funkar på psyk. Om jag är nervös? Svar ja!! Samtidigt som det är spännande så är jag så enormt okunnig och lite rädd för det mänskliga psyket.. Så.. oförutsägbart.. Vilket jag egentligen fascineras av! Haha, svårt det där.. Men lärorikt! Självklart har vi en uppgift samtidigt, men den verkar ganska lovande faktiskt. Ska bli en rolig termin det här! Termin 4/6. Jag är nästan i hamn ju för tusan! :')

Godnatt! 








 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?