Lyssna på hjärtat
Publicerat den

Hejsan på er!
 
Allt bra? Här är allt finfint. Mitt under sommarjobbet på campingen fick jag en veckas semester som tacksamt mottogs! Först räknade jag inte med någon längre ledighet utan några strödagar här och där, men en hel vecka (!) är ju jätteskönt. Hoppas på fint väder så att vi kan sola och bada ordentligt nu.
 
Idag, den 11/7, hade vi ett MVC-besök inplanerat och kl 13:00 var det dags. Hela familjen var samlad och det är en speciell känsla att nu ha med barnen på den här resan. Under min första graviditet var jag väldigt ensam (nåja, jag hade ju mina föräldrar på hemmaplan och Julias pappa, men han var sällan med på några MVC-besök) och det blev många MVC-besök för min del då vi försökte få bukt med mitt hemska illamående. Varje gång besökte jag dock mödravården på egen hand, men nu har jag alltså mina små skatter vid min sida hela vägen. Känns helt otroligt! Henry satte på plåster på mitt finger när jag fått stick i fingret och Julia fick pumpa upp blodtrycksmanschetten när vi skulle mäta blodtrycket. De kände sig jätteviktiga! Att finna hjärtljuden var inte det lättaste då lillan (skriver jag nu även om det är en kille) var busig och ändrade läge flera gånger. Men till höger om naveln, ganska långt ner, kunde vi höra de fina små hjärtljuden. Lilla älskling! ♥ Det slog mig nu att det idag är prick 4 månader kvar till beräknat födelsedatum.
 
Den 2 juli kände jag tydliga sparkar för första gången! Då var jag i vecka 21+0. En mäktig känsla. Idag (!) såg jag dessutom sparkarna tydligt utanpå magen. Wow! Är så nyfiken på vad det är för en liten krabat där inne.. Kommer hon vara mer lik Henry eftersom de är helsyskon? Kommer hon få mina "härliga" stora kinder som både Julia och Henry får dras med till Julias besvikelse, haha!? Frågorna är många, jag är så nyfiken!
 
Mitt blodtryck låg på 120/60 vilket är ett perfekt värde. Har tidigare haft lägre tryck, men det här var ju kanon. Mitt järnvärde var dock enbart på 110 vilket innebär Niferex för min del. Jag vet att jag åt det även de förra graviditeterna, i alla fall under Julias, men jag kommer inte ihåg hur jag reagerade!? Vissa blir ju så otroligt hårda i magen. Jag ska i alla fall prova varannan dag till att börja med och se hur jag mår. Hoppas att det går bra, för blutsaft är ju ingen höjdare ALLS! Så gulligt ändå att bebisen tar vad den behöver och att mina värden blir sämre. Haha, eller hur?! ♥ Som den lilla parasit ett foster faktiskt är (fick jag lära mig i skolan). :* Kärlek!
 
Hepp, nu kallar flera ärenden. Handla stod visst på listan.. Vi tänkte köra lövbiff ikväll, det är ju så gott. Men till det behöver vi persiljesmör och någon god tryck som tycktes falla på min lott att införskaffa!
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?