Dags att återuppta bloggandet!
Publicerat den

Hej vänner!
 
Hoppas allt är bra med er denna "sköna" (iskalla och gråa just nu) majdag. Vi har passerat mitten av maj redan och det är jag oerhört tacksam för. Varför? Jo, för att den 8 juni ska vi på ultraljud! Ja, ni läste rätt! Helt underbart fantastiskt! Då jag har bloggat ganska flitigt under de andra graviditeterna tycker jag inte att det är mer än rätt att även den här graviditeten blir dokumenterad med både text och bilder. Det är så otroligt roligt att läsa sen i efterhand!
 
Hade jag fått bestämma hade jag gärna varit gravid för länge sedan, men naturen ville annat. Och andra saker, som t ex skolan och sommarjobb som har fått gå före.. Vi har pratat om ett barn till under en lång period, men det har helt enkelt inte passat in i mitt liv. Och jag säger mitt liv eftersom det är jag som måste anpassa mig mest, haha. David har ett bra jobb vilket gör att en graviditet nu eller om ett halvår inte spelar någon större roll för hans del. Jag däremot är alltid krånglig. ;) Det här innebär ett studieuppehåll för min del, och jag ska faktiskt in redan nu i eftermiddag och prata med studievägledaren om hur jag ska gå till väga! :) Känns bra!
 
I söndags berättade vi det för barnen, och vilken respons! Julia blev helt otroligt lycklig och satt i mitt knä och slängde sig fram och tillbaka, "vi ska få en bebis", "mamma har en bebis i magen", "mamma är en bebis" osv. Helt överlycklig! Det är väldigt mysigt att få dela det här med henne nu när hon är så pass stor och förstår så mycket. Henry har inte haft så mycket kommentarer än. Han har bara frågat "hur kommer bebisen?" och "vad heter bebisen?". Och han säger "hur" men han menar "när", haha, så gulligt! 
 
På tal om Henry så fyllde han 3 år i måndags! Stora killen! Han har vuxit och blivit en klok och snäll liten kille. Och väldigt busig då han ständigt testar gränserna för vad han får och inte får göra.. Med sina 98 cm och 16,5 kg följer han sin kurva perfekt. Tänk att min lilla bebis ska bli storebror!! Tilläggas bör att båda barnen tror att det blir en lillasyster. Vi ska försöka ta reda på könet den här gången faktiskt, just för att vi inte gjort det innan och det vore roligt att testa nångång! Hoppas verkligen att lill*n vill visa oss, men ibland är de ju busiga! Vill den inte visa, ja då får det helt enkelt bli en överraskning! ♥
 
Grattis min fina 3-åring! ♥ Svårt att förstå att Julia var lika gammal när Henry föddes!
I present fick han en egen cykel och cykelhjälm, en radiostyrd bil, ett trumset och en Pettsonbok. På lördag vankas det släktkalas för både honom, Julia och David, som fyller år idag! ♥ Det här året kör vi alla under smma vecka.
 
Den 29 februari plussade vi! Ett smidigt datum att hålla koll på. På vår föreläsning i måndags pratade två barnmorskor om "Livets början", och då lärde jag mig att räkna ut det beräknade förlossningsdatumet på bästa sätt: Senaste normala mens + 7 dagar + 1 år - 3 månader. Där ska man ha datumet spikat! För vår del blir det den 29 oktober. Barnmorskorna menade att det nästan alltid stämmer överens med ultraljudet, men det återstår att se, haha. Jag lutar mer åt november.. 
 
Fler inlägg kommer framöver!
Kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?